• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fotar ni er klocka med för kamera?

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tyvärr ingen vidare; en gammal Huawei mobiltelefon och nån gång ibland vid särskilt högtidliga klockfototillfällen en + tio år gammal digitalkamera av märket Sony.
Jag är ganska snål...

Skulle skaffa mig lite bättre ljus först o främst men har inte blivit av.
 
Senast ändrad:

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Oftast en Samsung NX1 men det händer även att man plockar fram mobilen, vilket är en Huawei P10. Förut fotade jag enbart med mobilen, men när man väl har börjat fota med en bättre kamera är det svårt att gå tillbaka.
 

Spaceman

Breitling
Trodde att den där skulle vara riktigt grym men du hade kanske bara lite oflyt? :)
Den funkar, men då ser man ju all smuts ;)
IMG_20180114_133703.jpg
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Oj, vad många som kör iPhone. Den ojämna fördelningen sticker lite i ögonen må jag säga...
Kör själv en Samsung S8. Är inte kameran som brister i de flesta fall :)
 
D

Deleted member 18570

Guest
Man kan skjuta makro med Leica M. Jag fick just hem en adapter för makro och har tagit ett par snabba bilder för att testa. Verkar funka hyffsat.

L1000522.jpg
L1000523.jpg
L1000517.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu har jag tagit ett steg för att kunna fota så bra som möjligt med mobilen (Huawei P10). Beställt lite skoj från ebay. Lightbox/softbox, litet stativ och några clip-on linser.

Förväntar mig inga mirakel men kanske kan bli lite vassare iaf :) bjuder på en bild från förrgår.
IMG_20180123_101933.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
6-7 år gammal Sony Ericsson...tyvärr.:( Måste nog införskaffa nytt nu under våren. Hoppas att mobilkamerorna har tagit en rejält kliv framåt på alla dessa år!:)
 
Topp