• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Husse

Patek
Natti KS!
Nu är frukosten förberedd och dosetterna påfyllda, så nu kanske man klarar två veckor till! :D
image.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tvärt om mot dom två förra veckornas tips är dagens artist mera känd som soloartist än från bandet han var med i.

Billy Idol - Idol Songs - 11 of the Best (1988)

Grattis @Stroboman! Billy Idol (född William Broad) började 1976 sin musikkarriär som gitarrist i det engelska punkrockbandet Chelsea. Lite senare lämnade han och kompisen Tony James bandet och bildade sitt eget punkband, Generation X, som hann släppa tre album innan det upplöstes. 1981 flyttade Billy till USA och slog sig ihop med gitarristen Steve Stevens, ett samarbete som fortfarande består.

Solokarriären inleddes 1981 med EP'n Don't Stop, som bl a innehöll spåren Dancing with Myself och covern Mony Mony. Sen radade han och Stevens upp tre storsäljande album som alla producerade flera singlar med höga listplaceringar, inte minst tack vare exponering på MTV:
  • Billy Idol (1982)
  • Rebel Yell (1983)
  • Whiplash Smile (1986)
Därefter tog han en paus för att fokusera på familjen och några mindre filmroller. En allvarlig motorcykelolycka och drogproblem medförde också att han fick lov att ta det lugnt ett tag. 1990 kom nästa album, Charmed Life, som har följts av ett antal till, både studio och live. Alla bra skivor, men han har inte lyckats uppnå samma framgångar med dom som med dom tre första.

Jag är normalt ingen stor vän av Greatest Hits-skivor men här gör jag ett undantag då resultatet blev så bra. Dagens tips innehåller definitivt det bästa från hans tre första album. Det är nästan så att det blir för bra. Lyssna högt och njut ... :happyhappy:

IWC I 2019-05-14 (CD).jpg


PS.
Om du som jag har lite svårt för Greatest Hits-skivor, finns dom tre första skivorna samlade i en prisvärd box med varje skiva i ett mini-LP-omslag. Givetvis har jag den också ... ;)

Billy Idol (box).jpg


PPS.
Kolla samlingstråden under Lifestyle för Spotifylänkar, där även @Träff har länkat till en diger spellista baserat på mina tips!
 
Senast ändrad:
Topp