Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var vi på plats - ni får en liten reselogg här på KS, är väl OK när slutmålet är Engströms UrHässleholm, sen blir det X2000
![]()
![]()
Snyggt! Ska hämta ut nya tripple black i posten idagHaha, oförskämt bra öga! Det stämmer mycket bra!![]()
Haha, fick tag i ett par också! Hämtar dom det första jag gör när jag kommer hem från resan!Snyggt! Ska hämta ut nya tripple black i posten idag![]()
Ungefär Hur nånga fönster av standardstorlek räcker en burk på en liter till.Ska till och måla lite fönster!
![]()
![]()
Ungefär Hur nånga fönster av standardstorlek räcker en burk på en liter till.![]()
Då har vi kommit till fina JönköpingDå var vi på plats - ni får en liten reselogg här på KS, är väl OK när slutmålet är Engströms Ur
![]()
![]()
![]()
Okej, låter kanon! Jo tanken är de, när jag frågar dig så finns de ingen tanke på något annat än linoljefärg. Ska fixa ett gäng fönster uppe i stugan i sommar och börjar va dags att beställa efter färg så de hinner komma innan semesternOj...om det är gamla fönster så finns det knappt någon standard storlek! Men om vi skulle räkna på att fönstren är i strl 120/130 x 50/55/60.
Och så utgår jag ifrån att du tänker använda linoljefärg. Någonstans 20-30 kanske fler, när jag målar så grundar jag med 50/50, jag spär med balsam terpentin. Därefter kör jag 70/30 och avslutar med 100%.
Som sagt så kör jag aldrig med plastfärg, har tyvärr inga erfarenheter med det!
Okej, låter kanon! Jo tanken är de, när jag frågar dig så finns de ingen tanke på något annat än linoljefärg. Ska fixa ett gäng fönster uppe i stugan i sommar och börjar va dags att beställa efter färg så de hinner komma innan semesternvar för att få ett ungefär hur mycke färg jag behöver.
tack för svaret!
dom är dock målade med plastfärg så blir skrapa skrapa...
![]()
Hehe...rätta takter om man vill få ett bra resultat! Finns inga genvägar till den perfekta strykningen av linoljefärg!
Hur många fönster ärvdes du ska måla?!
Och nu har vi besökt Engströms Urmakeri som bemött mig väldigt väl. Väldigt trevlig butik, blev ett köp medDå har vi kommit till fina Jönköping
![]()
![]()