Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Affe Med tanke på att den smalaste biten av din stolpe är så smal som den är, är den svagast. M a o kan du såga andra områden lika smala utan att påverka hållfastheten nämnvärt.
Jag skulle satsa på att precisionssåga där locken möts upptill o nedtill, så att du får ihop det stabilt, medan den större delen av stolpen kan grovsågas. Grovsågas tänker jag motorsåg. Den kan ju med vass kedja hyggligt enkelt även längssåga.
Alternativt såga helt sonika bort hela den svarvade biten och ersätt den med några ihopslagna reglar som sen kläs in. Detta efter att ha stöttat upp taket såklart. Om bara locken är ordentligt infästa i underliggande material och går omlott med den gamla svarvade delen av stolpen lär inte farstukvsiten blåsa bort. Vikten är ju absoluta huvudsak nedåt. Inte i sidled.
Men jag skulle satsa på det första alternativet.
Kör hårt!
Så. Mot 13.Dags att handla öl och fundera på stryktips
Störtskön bild!Hämtat ut mina nya solglasögon på posten. Hustrun la beslag på mina Julbo och valet föll på Maui Jim Local Kine.
Japp. Inte helt klart men planerar för ett längre break i Asien i vinter och då skall kombon medStörtskön bild!
Tänkte faktiskt på det också, men så kände jag att nä fyfasen, man kommer få hålla på till f-n avlöser enTack för tipset @ironcastle, jag har faktiskt valt alternativ 1, jag försöker precisionssåga så gott det går uppe och nere, sen använder jag mig av en överhandsfräs , och fräser det jämt. Går att fixa dit ett anhåll så att jag kan fräsa någorlunda hyfsat bara jag använder ett stämjärn först och tar bort så mycket det går innan jag fräser!
Sätt igång och gräv!
Konstverk på stranden!
Du får allt ta en liten bit tårta om det ska räcka...Vi har varit på barndop.
100 pers med mat o dryck.