• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Om 30 minuter släpper vi älghundarna för dagens älgjakt
FBC6F2EF-8BA3-4ED0-AED1-AC7C27B7512C.jpeg
Härligt, börjar själv jakten om ett par dagar :)

Odugligt ljus nu på morgonen ... :banghead:

Råkade snubbla (igen?) över en remastrad och utökad version av en rätt kul skiva. Den är väl mest intressant för oss som grundlade vårt musikintresse under andra halvan av 60-talet, men ni andra kan förhoppningsvis uppskatta den också ... ;)

Arjen Anthony Lucassen - Strange Hobby (1996)

Den här holländska mannen är väl mest känd under artistnamnet Ayreon, som jag tipsat om tidigare. Den här gången har han dock plockat upp en rejäl bunt med mycket kända låtar från andra halvan av 60-talet och gett dom en dos av hans fetare och rockigare sound. En bagatell, visst, men en bra sådan. I alla fall för oss som var med när originalen gavs ut och spelades konstant på radio ... :happyhappy:

IWC I 2019-10-15 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0ReXX6OgmSI6Jrkg8Fr8QA

Råkade snubbla (igen?) över en remastrad och utökad version av en rätt kul skiva. Den är väl mest intressant för oss som grundlade vårt musikintresse under andra halvan av 60-talet, men ni andra kan förhoppningsvis uppskatta den också ... ;)

Den här holländska mannen är väl mest känd under artistnamnet Ayreon, som jag tipsat om tidigare. Den här gången har han dock plockat upp en rejäl bunt med mycket kända låtar från andra halvan av 60-talet och gett dom en dos av hans fetare och rockigare sound. En bagatell, visst, men en bra sådan. I alla fall för oss som var med när originalen gavs ut och spelades konstant på radio ... :happyhappy:

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0ReXX6OgmSI6Jrkg8Fr8QA
Godmorgon @laketwig

Tydligen funkar denna musiken trots att jag är född ”så sent” som -70! ;)
En får tacka för fortsätter (fast att du slutat...)!

Just det sättet att bära sin klocka, det kommer jag aldrig att göra, såvida det inte är under skidåkning på längden eller cykling runt Vättern.
Kör du din så?!
Beror lite på omständigheterna. Oftast är det vid fritidssysselsättningar eller utejobb.
Mao en beater på armen
Har ju 18,5 cm runt handleden. Svårt med mina få dressare att nå runt skjortan också.
Hade det på ett julbord häromåret, uppmärksammat! :)
Körde iofs dubbelpipigt då...

Tillbaka
Topp