• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Vi har gillrat råttfällor som sig bör på hösten när man har ett hus som är 200+år. Väntar på fångst till Luc Bessons senaste, Anna, med en skvätt Brodir i glaset.
576A8582-4C3E-41F9-BF0C-598C0A451008.jpeg

Tack snälla! Är själv väldigt förtjust i den, men den ska eventuellt ut till försäljning (om inte vinst lott på trissen under dinkan:)). Sugen på nytt och ngt måste bort:(

Jag törs faktiskt inte svära på referens. (Tror 855 eller E855). Känns i mina okunniga ögon som Memovox från 60-talet har lika många referenser som producerade klockor:)

Ngn som vet? Från ca 1960, automatisk, 18 K, plexiglas, 37 mm om det hjälper...
Hojta när du ska sälja. Jag kanske är spekulant.

Konstigt nog verkar det enklare att hitta skivor att tipsa om sen jag sa att jag skulle sluta ... :D

Nytt in, delvis med den kille som mina skivtips började med för över tre år sedan.

The Allman Betts Band - Down to the River (2019)

Nästan som Allman Brothers Band generation II eller ...? Nja, men Devon Allman är Gregg Allmans son och Duane Betts är Dickey Betts son. När sen även Berry Oakley JR, dvs Berry Oakleys son, spelar bas på skivan börjar det närma sig i alla fall. Äpplena faller inte så långt från trädet när det gäller musikstilen heller. Dessutom sjunger Devon Allman så överjävligt bra. Oavsett om du gillade Allman Brothers Band eller inte är den här skivan väl värd att höra.

Omega SP 2019-10-22 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0vRh64NUvFvd6RH0JhChrD

Konstigt nog verkar det enklare att hitta skivor att tipsa om sen jag sa att jag skulle sluta ... :D

Nytt in, delvis med den kille som mina skivtips började med för över tre år sedan.

The Allman Betts Band - Down to the River (2019)

Nästan som Allman Brothers Band generation II eller ...? Nja, men Devon Allman är Gregg Allmans son och Duane Betts är Dickey Betts son. När sen även Berry Oakley JR, dvs Berry Oakleys son, spelar bas på skivan börjar det närma sig i alla fall. Äpplena faller inte så långt från trädet när det gäller musikstilen heller. Dessutom sjunger Devon Allman så överjävligt bra. Oavsett om du gillade Allman Brothers Band eller inte är den här skivan väl värd att höra.

Omega SP 2019-10-22 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0vRh64NUvFvd6RH0JhChrD
Det går ju skitdåligt för dig att sluta... :D
Vilket vi övriga naturligtvis är jätteglada över!
Det är så kul att du delar med dig av all bra musik, ha en bra dag @laketwig!
Fö en riktig stanna i soffandag!
2 grader och snöblandat, dessutom ligger sörjan kvar på backen... :(

Tillbaka
Topp