• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tackar! Om jag nu ska klaga på något så är det längden på remmen! Lite för lång för mina handleder!

c671e8ce-2901-4d36-a9a7-6be442341555-jpeg.1330834
5b28ff98-9070-403d-b431-8a2e5ef3ebff-jpeg.1330835
Det problemet har jag ofta med klockband tyvärr, alldeles för få företag som gör kortare band än 19-20cm...

Watchgecko har ju en ”short”-storlek, har du testat den? Och isåfall, hur stor handled passar dessa?
"Shorter length" är fortfarande 19cm dessvärre, Cheapestnatostraps korta är 17 och passar mig perfekt och hirsch har sina medium som är 18 och också fungerar. Men jag tycker att kvaliten man får på lädret från cheapest är kass om jag ska vara ärlig och Hirsch har inte alltid vad man letar efter i medium...

Dags att byta aktiv trippel igen (en på arm, två i winder). Skönt att ha Mark XVI tillbaks på ordinarie plats efter servicen. Tror faktiskt att jag, som inte gillar dressur och inte måste ha en kronograf, skulle klara mig rätt bra med den här trippeln. En Mark XVI för diskretare/elegantare tillfällen, en Sea-Dweller när det väntas tuffare tag och en klart badbar (12 Atm) Ingy Dual Time vid resor. Man kanske skulle satsa på att bli en TWG (Three Watch Guy) ...? :nailbiting:
Edit: För att inte blandas ihop med Two Watch Guy borde förkortningen kanske vara 3WG? :)
Trippel I 2020-01-16.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp