• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Stefan S

Patek
2-Faktor
Med något enstaka undantag är jag ingen älskare av tributeskivor*). Samma sak gäller skivor med bara covers, men med dagens covertips gör jag också ett undantag därför att resultatet blev så bra:

Morse/Portnoy/George - Cover to Cover [Vol 1] (2006)

Dubbelpoäng till @OddD för att ha tagit gårdagens teaser och dessutom kontrat med en egen ... ;)

Neal Morse (sång, keyboard, gitarr) och hans ständiga vapendragare Mike Portnoy (trummor) har tillsamman med Randy George (bas) haft lite kul i studion under inspelningen av ett antal av Neal Morses soloskivor. Resultatet blev som sagt bra och sammanställdes till dagens skivtips, som har följts av två ytterligare skivor med covers. Alla tre har nyligen remastrats och getts ut som ett trippelalbum, vilket fick mig att minnas att jag hade den första, som är den klart bästa när det gäller låtval. Det är inget större fel på dom två senare heller men där är det bara några få låtar per skiva som jag verkligen gillar, medans den i dagens tips inte har ett dåligt spår. Alla tre finns på Spotify i den remastrade versionen med nya omslag om du själv vill avgöra vilken som är bäst ... :)

*) https://klocksnack.se/threads/laketwigs-klock-och-skivtips-samlingstråd-med-träffs-spotifylista-i-inlägg-169.67791/page-2#post-1913630

IWC DT 2020-07-28 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0f1HSjwDb2IIAkfpYrtk1j
Tack @laketwig ! Nytt för mig. Ligger kanske lite väl nära karbonkopior av originalen men vad gör det när det är så här bra! En platta som det är väldigt lätt att tycka om. Nej, teasern hade jag definitivt inte grejat.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
River vägg!

E8648D0D-B109-40F7-BF6A-1909C4AB577A.jpeg
410480EA-8179-4672-9887-8C081F85D9B3.jpeg

C8047C73-1C74-4D97-A453-3AF37CCD3C61.jpeg



Nej vad surt!
Blir det helt stopp i bygget nu?
Hoppas att du inte blir helt göralös nu?!


Shit happens, men surt som faen att dom inte kollar dörrarna mer noggrant innan leverans! Nja...finns mycket annat att göra som du kan se, men jag hade velat få dit dörren denna veckan!


GUL kardborreband på Speedy. Legend. :)


Haha...legend är väl lite väl och ta i, men så länge inte Omega kan göra ett riktigt schysst kardborreband. Så kör jag med GUL :D!
 
Senast ändrad:
Topp