• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Vi ser det vanliga ljuset i tunneln rusa emot oss.
AED4A3D1-E2C0-4385-8683-83BDA098A8D1.jpeg

IMG_9375.jpeg

Tisdag ! Ute regnar det och här står morgonkaffet klart. Idag en dag att inte göra något förutom lite träning på hästryggen i kväll. Ha,re //:pompus:
(”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.”// Astrid Lindgren)

Senast ändrad:
Skulle ta hand om lite kött som jag hämtat från skogen. Inser dock att kvarn och vac. Är många mil norrut... så då var det lika bra att köpa en ny uppsättning så man har två, dessvärre så spårade det ur ;)
Inser själv att det är något fel på en när man går och köper en köttkvarn som är spec. Till 400kg/h :banghead::bag:
Men det var kul att fixa köttet med dessa proffsmaskiner. Längst tid tog det att göra rent sakerna :cigar:
70D81BA0-7B95-43C8-A3B8-5A7688C86E76.jpeg
59290752-EDCB-45C3-884E-333F21AF543D.jpeg
Vad är det för fabrikat på maskinerna? Man känner ju instinktivt och omedelbart ett uppgraderingsbehov. Jobbar på en hållbar motivering och jag tror jag kan komma undan med att gästhuset behöver en uppsättning :angel:

Det trillade ju in en bunt nytt för några veckor sedan så jag fortsätter med samma princip som dom två senaste veckorna, dvs tar en helt ny skiva med ett gäng som varit med förut*):

Airbag - A Day at the Beach (2020)

Dom här norrbaggarnas nya skiva fortsätter på samma sätt som dom tidigare skivorna. Du kan med andra ord förvänta dig lite dyster progrock med grymma gitarrsolon, typ Pink Floyd och Porcupine Tree. Inte för alla kanske, men gillar du musikstilen är både bandet och den här skivan ett fynd. Läckert Pink Floyd-inspirerat omslag också. ;)

*) https://klocksnack.se/threads/laketwigs-klock-och-skivtips-samlingstråd-med-träffs-spotifylista-i-inlägg-169.67791/page-8#post-3388637

Rolex 2020-09-08 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/1JaL5QCbq6s7POMFZT7eD4

Tillbaka
Topp