• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Vintagefilter:)
bild_zps0ef5d49f.jpg

Är båda 36mm eller är 1016 34mm?
Båda är faktiskt exakt 35 mm mätt över glasringen. Eller 36 mm med Rolex-mått mätt, dvs "trettiosexor". Samma längd bandhornsspets till spets också. Bilden luras lite pga mobilens optik, plus att 14270 nog framstår som lite större med de större markörerna på tavlan. Annars är de bortsett detta och plexi- vs safirglas i stort identiska (ja, och olika urverk). Jag har ju båda själv. Väldigt bra storlek, om du frågar mig.

Finns 34 mm Explorer ref 5500 också. Tror väl att NiklasArvid har en fin sådan.

Mvh A

Är båda 36mm eller är 1016 34mm?
Båda är faktiskt exakt 35 mm mätt över glasringen. Eller 36 mm med Rolex-mått mätt, dvs "trettiosexor". Samma längd bandhornsspets till spets också. Bilden luras lite pga mobilens optik, plus att 14270 nog framstår som lite större med de större markörerna på tavlan. Annars är de bortsett detta och plexi- vs safirglas i stort identiska (ja, och olika urverk). Jag har ju båda själv. Väldigt bra storlek, om du frågar mig.

Finns 34 mm Explorer ref 5500 också. Tror väl att NiklasArvid har en fin sådan.

Mvh A

Edit: va tusan... Två dubbelposter i rad... Ofrivilligt sätt att öka post count???

Tillbaka
Topp