• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

roosterman

G-shock
2-Faktor
Skruvar och bogsera bilar😁
IMG_20210731_114928.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20210731_123221.jpg
    IMG_20210731_123221.jpg
    1.6 MB · Visningar: 5
  • IMG_20210731_123100.jpg
    IMG_20210731_123100.jpg
    1.4 MB · Visningar: 5
  • IMG_20210731_121952.jpg
    IMG_20210731_121952.jpg
    872.8 KB · Visningar: 6

Richard Nilsson

Breitling
Snygg, annorlunda och med ett bra namn men jag tror många frågar sig vilket japanskt urverk. Sen tror jag inte det är rätt tråd att gratisannonsera i. Däremot tror jag inte att det är några problem med att starta en egen tråd där det fokuseras på idéer och synpunkter snarare än på försäljning. Kolla med admin så blir det säkert bra allting. Lycka till, du sticker ut!
Ett stort tack för din feedback! Jag kastar ut lite krokar här och där för att se vilka tankar och åsikter mina klockor väcker. Målet är, precis som du skriver, att sticka ut, att utnyttja 3D-potentialen till fullo för att hitta helt nya designuttryck för boetter och spännen. Då möjligheterna är i stort sett oändliga handlar designarbetet i mångt och mycket om att begränsa sig och hitta en tilltalande och smakfull medelväg. Jag har arbetat med utvecklingen av klockorna under drygt 4 års tid och det börjar nu bli dax att ta nästa steg och sprida kännedomen om vad jag håller på med. Varje klocka kommer att bli helt unik då 3D-tekniken inte återskapar en klocka som ser 100% ut som den föregående. Stålpulvrets variationer och sintringsprocessen gör att små, små, variationer kan förekomma och sätta sin särprägel på boetten. Jag brukar jämföra AM med glasblåsning - oändliga möjligheter för formgivaren att hitta sitt personliga utryck.
 
Topp