• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Precis packat upp dagens inköp. Finns en liiiiiiiiten by som heter Väla (vela är nog det riktiga historiska namnet?) utanför Helsingborg som har ett helt underbart köpcentrum! Massa fina klockor finns att kika på med :)

Netflix plan2: Check!
Jablas favoriter: Check!
Svindyra gräddbullar: Check!

image.jpg

Precis packat upp dagens inköp. Finns en liiiiiiiiten by som heter Väla (vela är nog det riktiga historiska namnet?) utanför Helsingborg som har ett helt underbart köpcentrum! Massa fina klockor finns att kika på med :)

Netflix plan2: Check!
Jablas favoriter: Check!
Svindyra gräddbullar: Check!

image.jpg

Kan berätta att ölen är mer prisvärd än gräddbullarna. :)

Packar en klocka som ska skickas till min gamla far i Uppsala, då hans gav upp för ett par dagar sedan. Han kan inte ta sig ut själv för att lösa problemet och jag bor rätt långt bort tyvärr. Tänkte först köpa något billigt och skicka men kom på att jag faktiskt hade en klocka som uppfyllde hans krav:

- Batteri
- Tydlig
- Ej länk

Nämligen min trädgådsjobb- och badbeater från Scurfa. Borde väl uppfylla kraven, eller ...? ;)

uHP9cPE.jpg

Budade precis hem nya beatern.
Dyrt blev det men ack så nöjd jag e.
Otroligt skick, gissar på mycket nya delar.
/j
image.jpg
image.jpg
image.jpg

FAN! GRATTIS, glömde av att buda på denna klocka, för visst var det på Kaplans du buda hem den?!, men oj vad den drog iväg i pris! Sökt länge efter just denna modellen med automatiskt urverk och i bra skick, kul att den hamnade på KS iaf. Är dock mer sugen på den i TT, men hade inte gråtit allt för mycket att ha denna i samlingen.

Packar en klocka som ska skickas till min gamla far i Uppsala, då hans gav upp för ett par dagar sedan. Han kan inte ta sig ut själv för att lösa problemet och jag bor rätt långt bort tyvärr. Tänkte först köpa något billigt och skicka men kom på att jag faktiskt hade en klocka som uppfyllde hans krav:

- Batteri
- Tydlig
- Ej länk

Nämligen min trädgådsjobb- och badbeater från Scurfa. Borde väl uppfylla kraven, eller ...? ;)

uHP9cPE.jpg
Hörde genom rykten att din far numera gillar automater med vit tavla och länk. Du får skicka den andra klockan:D

Hörde genom rykten att din far numera gillar automater med vit tavla och länk. Du får skicka den andra klockan:D

Nu har du varit ute på Flashback igen. Vi har ju pratat om det här med att inte tro på allt som står på internetz ... :D

Dessutom, vid snart 90 bast är han mycket stillasittande, så en automat skulle troligen stanna efter ett par dagar.

Tillbaka
Topp