• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Man

Rolex
Kronan har jag aldrig upplevt som ett problem även om den sticker ut en bit. Klockan är inte så bullig under till, utan hyfsat platt. Då boetten i sig inte är den tunnaste varianten så det bidrar till att kronan inte kommer precis in till handleden.
Vikten tänker jag mest på när jag precis bytt från något mer lättare ex dressat till denna, men inget jag tänker på annars.

Just den här modellen har utgått ur sortimentet, men det kanske du kände till.

Två bilder jag tagit tidigare där tjocklek och position för kronan syns bättre.

20230806_135128.jpg

20230806_135020.jpg
Tack för utförligt svar! Det var ju dumt att den utgått.. men det kanske finns fler GS som liknar och kan vara intressanta.
 

Lingrush

Cartier
Den till höger är motsvarande fast Heuer 984.013 (Leo hade en Tag Heuer). De andra ser identiska ut men har en annnan ref och är förgyllda i efterhand. Heuern är min beater, perfekt storlek och sitter kanon.

Osäker på om det gjorts någon med denna boett i solitt guld.

så när du skriver förgyllda, menar du att det är guldpläterat eller vad har länk och boett för material?
 
så när du skriver förgyllda, menar du att det är guldpläterat eller vad har länk och boett för material?
Exakt, guldpläterade stålboetter (vilket originalet också var). Tyvärr har jag ingen originallänk så de är nyare solida länkar i gulmetall. Originalet var en härligt rasslig guldpläterad länk som ofta blev ganska trist när guldet skavdes av och med tanke på att Heuern är runt 40 år gammal så gissar jag att den snarare är en stållänk vid det här laget.
 

Lingrush

Cartier
Exakt, guldpläterade stålboetter (vilket originalet också var). Tyvärr har jag ingen originallänk så de är nyare solida länkar i gulmetall. Originalet var en härligt rasslig guldpläterad länk som ofta blev ganska trist när guldet skavdes av och med tanke på att Heuern är runt 40 år gammal så gissar jag att den snarare är en stållänk vid det här laget.

Tack, då hänger jag med. Oavsett, grymt fin klocka :)
 
Topp