• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

När andan faller på så byter jag bezelring och armband och då blir det en 2598.50
:D :D :D :D
2598Nato.jpg
 
Aquaracer2 skrev:
Aron skrev:
Efter en liten olycka med vatten inblandat och några timmar på operationsbordet funkar denna kanonfint igen :D

Berätta!

Låter intressant :)

Jo jag råkade spola vatten i den en dag på jobbet, ganska mycket... SÅ jag besluta mig för att ta ur hela urverket för att vara säker på att allt torkade, men när jag skulle ta loss kronan, med axel (eller vad den heter) så råkade jag trycka in den lilla kanppen som frigör axeln för hårt varpå hela den armen som den sitter på hamnade snett så det blev några svettiga timmar vid köksbordet innan jag fick tillbaka den. För att komma åt där måste urtavla och datomskivor bort. Men sen fick jag inte tillbaka datumskivorna ordentligt så den bytte bara veckodag och inte datum. Lät den vila nån vecka och sen gav jag mig på den igen och upptäckte att datumskivan satt lite skevt så den tog emot. Men med en bra lupp en stor dos tålamod (och ett glas vin, hihi) så fick jag ihop allt och nu växlar den datum kl 24,00 och tickarpå som aldrig förr :)
 
Aron skrev:
Jo jag råkade spola vatten i den en dag på jobbet, ganska mycket... SÅ jag besluta mig för att ta ur hela urverket för att vara säker på att allt torkade, men när jag skulle ta loss kronan, med axel (eller vad den heter) så råkade jag trycka in den lilla kanppen som frigör axeln för hårt varpå hela den armen som den sitter på hamnade snett så det blev några svettiga timmar vid köksbordet innan jag fick tillbaka den. För att komma åt där måste urtavla och datomskivor bort. Men sen fick jag inte tillbaka datumskivorna ordentligt så den bytte bara veckodag och inte datum. Lät den vila nån vecka och sen gav jag mig på den igen och upptäckte att datumskivan satt lite skevt så den tog emot. Men med en bra lupp en stor dos tålamod (och ett glas vin, hihi) så fick jag ihop allt och nu växlar den datum kl 24,00 och tickarpå som aldrig förr :)

Vilket pyssel! , gamla DJs är i många fall som katter i vatten :D
Skönt att det löste sig(eller att du löste det rättare sagt).
 
En PMMM till sin dubbel lungo är inte fel! -En liten rolig slamkrypare är att jag trodde tjejen på Espresso house gillade mig extra mycket, eftersom jag fick choklad till kaffet där jag handlar hela tiden. -Bytte inköpsställe och fick fortfarande choklad, då det tydligen ingår till dubbel lungo. WTF. :)

sehuvaha.jpg
 
Sinn....

...provcyklar denna idag. Funderar på om denna är ngt för mig...

E859EA93-F5FD-4876-9271-3E67C233D4A1-1458-000000A62D68B4A4.jpg


...vacklar, den känns så, eh, ny....
 
Med dagens Tintindebatt som bakgrund säger jag anfäkta och regera! Vad håller vissa "kulturfrämjare" på med?

20120925_191534.jpg
 
Tillbaka
Topp