• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Inte aktiv längre. Men tog ett återfall i Tarifa för några år sen. Inte bästa stället när man inte stått på en bräda på 15 år och dessutom (lite för kaxig) plockade ut en för liten... Kommer nog hoppa på igen. Kanske ta en avrostningskurs och testa nya grejjer. Det har nog hänt en del med prylarna sen 1991 då jag sålde och köpte dykutrustning istället. Nästa sommar, nästa sommar :)
Någon som kan lära mig lite? Jag köpte en gammal rosa Astro rock för 16 år sen, men blev aldrig så bra som jag tänkt mig :)

Någon som kan lära mig lite? Jag köpte en gammal rosa Astro rock för 16 år sen, men blev aldrig så bra som jag tänkt mig :)
En Bic?!
image.jpg

Kanske inte enklaste brädan att lära sig på. Dessutom hemskt omodern idag. Det finns betydligt enklare och snabbare brädor idag. Dock har främst riggarna utvecklats och tål större vindspann, mer förlåtande då de tvistar ut om överriggad. :)

En Bic?!
image.jpg

Kanske inte enklaste brädan att lära sig på. Dessutom hemskt omodern idag. Det finns betydligt enklare och snabbare brädor idag. Dock har främst riggarna utvecklats och tål större vindspann, mer förlåtande då de tvistar ut om överriggad. :)
Japp, där har vi skönheten ;) Det var den jag slog till på då, och fick för mig att den var en bra nybörjarbräda, om man inte visste hur man gör en vattenstart... Kan tänka mig att det finns mycket bättre grejjer. Några tips?

Högstadienivå på den kommentaren. Antar att jag fick många gilla som ett sorts välkomnande till forumet kanske? För övrigt är det min bild och klocka. Vad gäller avataren så har många här på forumet en bild från internet.
Tror du är helt rätt ute, samt att det förmodligen är många killar som, av någon anledning ;) , tycker det är kul med tjejer på KS. Så varmt välkommen! @LadyA kan dock vara lugn, för vi på vintage kommer alltid gilla henne lite mer ;)

En Bic?!
image.jpg

Japp, där har vi skönheten ;) Det var den jag slog till på då, och fick för mig att den var en bra nybörjarbräda, om man inte visste hur man gör en vattenstart... Kan tänka mig att det finns mycket bättre grejjer. Några tips?
Vi startar KS-WindRiders och drar ner till tant Margot ( aka @Maro ) en helg så får @Rozzy coacha. Eller så frågar vi ifall Jenna är ledig...
De nya brädorna är också lite bredare bak vilket gör att de planar lättare. Men du ska nog ha en lite större och kanske centerbord att börja med. Hyra och prova, klockan har du ju redan @theargonaut :)

Vi startar KS-WindRiders och drar ner till tant Margot ( aka @Maro ) en helg så får @Rozzy coacha. Eller så frågar vi ifall Jenna är ledig...
De nya brädorna är också lite bredare bak vilket gör att de planar lättare. Men du ska nog ha en lite större och kanske centerbord att börja med. Hyra och prova, klockan har du ju redan @theargonaut :)
Ceterbord är väl för amatörer :) Jag vill lära mig fullfartsgipp och vattenstart!

Köör bara, nu kommer ju vinden... Sabbade nog min bräda igår dock då vägen mellan vågorna och bilen var för hård..

Att en bild från internet på en klocka från ett modeföretag får så många "gilla" o_O
Om jag inte ser helt fel är det en Chanel Premiere-modell. Modeföretag ja, men en fin klocka ...och om vi ska ta det till prislappen så är det premium som gäller.
Högstadienivå på den kommentaren. Antar att jag fick många gilla som ett sorts välkomnande till forumet kanske? För övrigt är det min bild och klocka. Vad gäller avataren så har många här på forumet en bild från internet.
Kul med fler klockintresserade tjejer!
Instämmer - väldigt välkommen och välkomna! Skadar absolut inte att plocka ner testo-nivån ganska många steg här inne. ;)

Blev långlunch o besök på Apple store för att byta min klocka. Lyckades repa den. Apple care bra att ha. För de som såg mitt inlägg i Ricvins fredsgstråd så kan jag säga att jobbdagen blir kort idag...
image.jpg

Om jag inte ser helt fel är det en Chanel Premiere-modell. Modeföretag ja, men en fin klocka ...och om vi ska ta det till prislappen så är det premium som gäller.

Instämmer - väldigt välkommen och välkomna! Skadar absolut inte att plocka ner testo-nivån ganska många steg här inne. ;)

Tackar!
Kan vara kul att variera ibland :)

Tror du är helt rätt ute, samt att det förmodligen är många killar som, av någon anledning ;) , tycker det är kul med tjejer på KS. Så varmt välkommen! @LadyA kan dock vara lugn, för vi på vintage kommer alltid gilla henne lite mer ;)

Stort tack!

image.jpg
Slappar på soffan. Är en sån här fredag när jag verkligen saknar de gamla fredagsrutinerna att komma hem från jobbet, slänga sig i duschen och svida om till festoutfit och knata ner till nåt ställe för öl och käk, besöka lite olika ställen innan nattklubb och en helkväll. Hur än underbart det är med barn och fru så visst fan saknar man det ibland, även om det blir vid något tillfälle i månaden åtminstone.

Tillbaka
Topp