• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Favoriten idag med..tråkigt att den inte har quickset bara….

2012-10-19151024.jpg

2012-10-19150416.jpg

Jag kör copy-paste från det andra forumet...

"Kör den här nykomlingen idag. Fick personlig leverans av Miguel igår kväll =)

Det här är min första keramiska Rolle. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Pleximannen.

Intryck: ett sjukt stort steg i kvalitet jämfört med föregångaren 14060M - sen kan man ju diskutera om det är prisvärt eller ej. De breda bandhornen stör inte som jag hade trott att de kanske skulle göra. Den keramiska kransen är lite mer blingig än aluminiumkransen men det är en bra grej - det följer liksom upp tavlan och glaset och gör att helhetsintrycket blir lite mer harmoniskt och balanserat. Länken och viklåset är grymma. Gött kött helt enkelt."

PA301230_zpsb07c3be0.jpg

Gör ett första försök att ladda upp en bild. Kanske skulle man skaffa sig en riktig kamera? Linen-dial är klart underskattat, men satans svårt att fånga på bild!

Bilagor

• IMAG0166.jpg
    IMAG0166.jpg
    29.8 KB · Visningar: 520
Rolex skrev:

Tack! :)

Pleximannen skrev:

Ser grym ut!

På ett sätt är det lite sorgligt att den sista bruksklockan med genomborrande bandhorn och splitterfritt inlägg har lämnat sortimentet, men samtidigt tror jag att man om 50 år, när första generationens "kvalitets-Rolex" betraktas som vintage, knappast kommer att sakna rangliga spännen och repigt glas.

Fick jag välja mellan en 14060M och en 114060M skulle jag ha väldigt svårt att bestämma mig.

EmilL skrev:
Gör ett första försök att ladda upp en bild. Kanske skulle man skaffa sig en riktig kamera? Linen-dial är klart underskattat, men satans svårt att fånga på bild!
Snyggt med linnetavlor, klart underskattade och underrepresenterade...men oj vad jobbigt att göra rena. :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    275.2 KB · Visningar: 510
I torsdags var den ute till försäljning och jag knep den.[/quote]
Grattis till cool dinka Spence MEN din status som Rolex-propaganda-minister sjönk just en smula.. :lol:

Skälv kör jag "same o'l, same o'l".. En keeper månne?

[/quote]

Pöh, jag började med Omega och det har alltid funnits några i min samling. Dock kan de ju inte jämföras med Rolex!

Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
I torsdags var den ute till försäljning och jag knep den.
Grattis till cool dinka Spence MEN din status som Rolex-propaganda-minister sjönk just en smula.. :lol:

En keeper månne?

ajajajaj... nu har du sagt "the K-word", nu börjar nedförsbacken... snart på ett K&S nära dig.... :D

jag bara tänkte the K-word med en av mina förra helgen och vips... redan börjar tankarna vandra... :oops:

Spencer med Omega. Är det ett hopp eller början till ett förfall? :D

Jag tror fortfarande stenhårt på ett klockkooperativ. Vi är ju ändå bara typ 15 personer som flippar klockor mellan oss. :mrgreen:

Bjussar på en bild med favoritslipsen också!

Bilagor

• Photo 2012-10-30 14 32 29.jpg
    Photo 2012-10-30 14 32 29.jpg
    431.9 KB · Visningar: 495
EmilL skrev:

Jag älskar texturen på tavlan och boetten; dvs högsta poäng.

Ricrob skrev:

Jag vet inte vad det är men när jag ser ditt nick och ordet "keeper" börjar jag fnittra som en liten skolflicka. :D

Tillbaka
Topp