• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tänkte byta tavla i samband med service. 5100 för tavla och visare monterat och klart inkl täthetskontroll. Sen 1000 kr för bara bytet. Kam byta någon gång om året. Sommar vintertid kanske? Men ärligt talat jag älskar den.
Låter som en bra idé, vit tavla på den där och du har den ultimata sommarklockan! Inte så farligt för tavla, visare och täthetskontroll. Helt förståeligt att du älskar den.

IMG_20170607_172315.jpg

Nu är ju jag partisk, men skulle helt klart satsa på 017 i så fall. Dom andra är bra, men fasningen på bandhornen drev mig till vansinne så inom 3 dagar fick min 035 lämna. 017 har jag kvar, men är sugen på en ss World timer och då är risken att den också får gå. Men grym klocka för pengarna.

Nu är ju jag partisk, men skulle helt klart satsa på 017 i så fall. Dom andra är bra, men fasningen på bandhornen drev mig till vansinne så inom 3 dagar fick min 035 lämna. 017 har jag kvar, men är sugen på en ss World timer och då är risken att den också får gå. Men grym klocka för pengarna.
Okej, tack för infon! Aldrig hört om det problemet förut. Hör gärna av dig när du flippar så får vi se om jag har pengar då. :)

Ett vegetariskt pastatips är att steka brysselkål hårt, på med grädde och parmesan, rör ner nykokt pasta, njut (och äter man kött är lite rökt sidfläsk extra gott)!
Tack för tipset, skall prova framöver.
Detta recept med bl a chèvre, färsk mynta, pumpakärnor, sockerärtor, rivit citronskal och sås på parmesan, mjölk, mjöl, lök och vitlök blev riktigt bra!

Lyssnar på en podd om faktaresistens, fake news och filterbubblor. Kul att höra forskare visa hur extrema vi svenskar är i vissa frågor, där vi själva tror att vi är helt normala. Tittar vi på andra grupper i världen utifrån våra svenska ögon är det stor risk att vår tolkning betraktas som väldigt avvikande för resten av världen. Vi har en del att lära och det börjar med ödmjuk inställning till hur lite vi vet och att vi har mycket att lära.
IMG_2720.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp