• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

masterkiller skrev:
Måste byta snart, har suttit på mer eller mindre i en månad...

d7bec0c4.jpg

Jag är gärna med i utlottningen av bandet...

Den ska absolut inte åka av, kör hårt med den! :D

Få saker går upp mot en gammal Omikron på armen en vacker tisdag som denna. Extra skönt är att den kexiga boetten nu släpper ut sköna tungmetaller rakt in i huden, krom är för veklingar!

IMG_5727.jpg

daviden skrev:
yonsson skrev:
Är fortfarande kär i nya modden. Den får nog vara på ett tag.

Ruskigt vacker...
Tackar! Jag var faktiskt tveksam till resultatet i början, men nu är jag helkär!

Hubbatix skrev:
Min hemmabyggda SuMMo idag:

Riktigt nice! Antar att det är du som slängt upp foton på den liggandes på ett M90-ställ på andra forum. (Hur många svenska suMMos kan det finnas liksom). Släng upp de också i så fall vettja.

yonsson skrev:
Riktigt nice! Antar att det är du som slängt upp foton på den liggandes på ett M90-ställ på andra forum. (Hur många svenska suMMos kan det finnas liksom). Släng upp de också i så fall vettja.

Jupp, om det är den här bilden du tänker på, klockan ligger på min hjälm: :)
IMGP9215kopiera1024.jpg

Jag är med i Hemvärnet (eller Nationella Skyddstyrkorna som de så fräsigt försöker kalla det), om någon undrar. Bättre skatteåterbäring finns inte! :mrgreen:

Jag vet att det finns åtminstone en till SuMMo till i Sverige, men jag var först. :cool:

Precis den bilden ja! Har två till bilder du tagit på den i min klock-mapp :mrgreen: -(med snö under klockan)
Väldigt fin som sagt! Om jag minns rätt, så var det du som hade en mm300 innan, sålde den och byggde denna?
Väldigt fina bilder hur som helst! -Och fin klocka också såklart, även om jag inte skulle drömma om att plocka isär min Sumo. Skulle i och för sig kunna tänka mig att pilla i en original mm300-tavla i min PMMM om jag ramlar på en.

Hehe, tackar tackar!

Nope, har aldrig haft en MM300, men bytte till mig Sumon med safirglas och det Yobokies-inlägget som sitter i nu. Tanken kom ganska tidigt att det kanske skulle kunna gå att göra en lite flådigare PMMM. Hittade en snubbe på SCWF som hade skruvat i MM300-tavla och visare i en Sumo, det visade sig att tavelfötterna passade i 6r15-verket också. Beställde hem delarna (dyyyra...) och fick fila ner tavlan något innan den passade. Så mig veterligt är min den första med denna konfiguration (MM300-tavla och visare, Yobokies-inlägg och safirglas). :cool:

Jag tänkte introducera begreppet nattaklocka...den här ska jag sova med på armen. Som ni ser börjar den fuska över datumet med god säkerhetsmarginal...

0F408D0D-6B4B-44C1-AE83-13FCD0D86E56-45404-00003D5CD63867F4.jpg

Vad sover ni med på armen?

Endast denna Sub och en DJ kvar i boxen...resten är på service!!!!!!

Det vankas resa till helgen......så Tudorn behöver kalibreras in.....hinner man med en fullserivice innan tors kl 17:30 månne??

04E51F07-orig.jpg

F676CA3E-orig.jpg

Tillbaka
Topp