Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ännu en gång tackar jag för nytt material. Bra cover på Kickstart my heartMissade som sagt förra tisdagen på grund av anledning, en av få tisdagar jag missat sen jag började med mina tips för över ett och ett halvt år sedan. Påt' igen med lite rejäl amerikansk rock ...
Great White - Sail Away (1994)
Ursprunget till Great White kan spåras tillbaka till 1977, då gitarristen Mark Kendall mötte sångaren Jack Russell. Man spelade tillsammans några år under diverse bandnamn men fastnade 1981 för Great White, vilket var smeknamnet på Mark Kendall pga av hans långa vita hår, vita gitarr och vita kläder. Efter att ha spelat in en EP med 5 låtar som spelades på flera radiostationer började man få lite mera uppmärksamhet och 1983 fick man ett skivkontrakt. Deras första två skivor rörde väl inte upp så mycket damm, men när Michael Lardie (gitarr/keyboard) tillkom och man 1987 släppte Once Bitten hände det grejor. Med singeln Rock Me som dörröppnare sålde skivan platina. Uppföljaren ... Twice Shy från 1989 innehöll bl a en cover på Ian Hunters Once Bitten, Twice Shy, vilken blev en jättehit och skivan sålde dubbel platina. Två till riktigt bra skivor följde (Hooked från 1991 och Psycho City från 1992) innan vi är framme vid dagens skivtips.
Jag har nog i princip allt dom har gjort så det var svårt att välja. Tvekade länge mellan Psycho City och Sail Away, men det blev den senare då min version även innehåller en live bonusskiva där dom bästa låtarna från Psycho City ingår. Den är dessutom den sista riktigt bra skivan dom gjorde. Senare har man splittrats och återförenats ett antal gånger men kanske mest gjort sig kända för den brand som 2003 utbröt i en konsertlokal efter att man använt pyrotekniska inslag i showen. Ca 100 personer dog, inklusive en bandmedlem, och över 200 skadades svårt.
Musiken är som sagt i inledningen rock och bluesrock av bästa märke. Det märks tydligt att Led Zeppelin har varit stora förebilder. När dessutom Jack Russell har en röst som är snubblande nära Robert Plants blir det ännu mera påtagligt. Ett ytterligare bevis är den grymt bra hyllningsskiva man spelade in live 1998 med den passande titeln Great Zeppelin ...
![]()
Nej det kanske är lika bra att inse det. Får köpa en plopp åt henne så den tål behandlingenKommer aldrig att hända...
![]()
Att ställa tiden är väl inga konstigheter under datumskifte? Däremot ska du inte ställa datumet under perioden då skiftet pågår. Tar inte gift på det men så har jag uppfattat det.Hur är det egentligen med att ställa om klockan under pågående datumbyte? Förstår gvs att den inte går sönder direkt men men..
![]()
Ser ju bra ut! Kommer säkert bli premium om ett par år ifall de inte börjar göra så på alla sina modeller, det kommer bli som "sub-red"Jag är lite osäker på vad jag tycker om den lilla kronan som Rolex har flikt in mellan "Swiss made" ?!?![]()
Tack för varningen!Gillar iskaffe vanligtvis men detta var vider i burk.
Ackompanjerad denna förmiddag av en 80-tals quartz med tidshållning runt 10 s/å.
![]()
![]()
Fint förpackat och lovord om att den är framtagen enligt "hipster"-teknik, smakar fortfarande som ett kallt snutkaffe.Tack för varningen!
Tänkte dela med mig av det jag såg på väg till jobbet!![]()
![]()
![]()
Fräsigt värre!Fräser!
![]()
![]()
hahahahah!Men du kan ju alltid börja försiktigt
![]()