• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ett glas blended i rent medicinskt syfte då jag har tandvärk. Som av en slump råkade jag ha en tandläkartid i morgon, så det löser sig ...
Seiko 053 2018-08-19 (Whisky).jpg

Krya!

9ED6124B-8D3C-4DDA-AB69-6447FCCBBE7F.jpeg
Dags att läsa saga för barnen! Imorgon ska äldsta grabben börja i skolan och åka taxi för första gången.
Omega Seamaster ja de var den första exklusiva klocka jag ägde en gång i tiden då den full stora varianten. I 9 år ångra jag mig att jag sålde den. Köpte en igen och ångrar de verkligen inte. Skulle definitivt kunna ha den som en mans klocka. Visst man minns ju när man såg den första gången runt pierce Brosnans handled man blev fast redan då. Så visst lyckades dom med marknadsföringen, men i vilket fall en grymt bra klocka som har sin egen stil.

Dricker semesteröl, i semestertofflor, i en semesterstad! Sanremo, 27 grader för tillfället och AC,n i lägenheten är min närmaste vän!
FA83073D-A511-469C-9F67-463F24AF0008.jpeg

Edit: 14 euro för två drinkar + en jäkla massa snacks. Börjar ju allvarligt fundera på om man kan få rabatt på Rolex i denna stad!? Får blir besök hos lokala AD,n imorgon!
7EFEB4E7-15B1-46D9-B544-D2446160DD1B.jpeg

Senast ändrad:
Jajjemen!
Maxell gjorde sig inte besvär i den unge Stroboman’s liv!
Genom pappas bästa kompis som jobbade i Hi-FI butik i Västerås kom jag inte bara över ”vanliga” kassettband, utan även de oerhört exklusiva TDK MA-XG 90!
Nån som minns?
Bild lånad från internet!
FF575A68-97F1-4E8F-9720-DE72C102D76F.jpeg
Fanns bara som 90 minuter, tejpen var extra tjock och chassit var i aluminium!
Ingen aning om dom lät bättre, men fräna var dom! :)
Måste kolla om jag hittar igen nåt av dom!

Senast ändrad:
Jajjemen!
Genom pappas bästa kompis som jobbade i Hi-FI butik i Västerås kom jag inte bara över ”vanliga” kassettband, utan även de oerhört exklusiva TDK MA-XG 90!
Nån som minns?
Ingen aning om dom lät bättre, men fräns var dom! :)
Metall var skitet !
På andra plats var chrome, nr 3 och "sämst" var ferro :)
Jag köpte ett Maxell metallband för Kraftwerks "Trans Europe Express" Det kostade 52 kr vilket för mig var en förmögenhet på den tiden... Minnen, minnen...

Jajjemen!
Nån som minns?
Bild lånad från internet!
Ingen aning om dom lät bättre, men fräna var dom! :)
Måste kolla om jag hittar igen nåt av dom!
Kult!

God morgon KS!
Ha!
I dag frös jag inne, bara 5 grader ute nu på morgon, enligt YR gick solen upp 5.22 här...
Få se om jag tuffar till mig tills i morgon :)
Ska fortsätta med en massa tuffa göromål i dag, så expyn får fortsätta på armen!
8D0E8267-DAF3-4DFB-B11E-2463FEC468A3.jpeg
AC909E6D-F2B6-4DE9-94AC-DC7A781E92C5.jpeg

Senast ändrad:
Grönskat har de gjort senaste tiden. Hoppas hoppas vallarna växer till sig nu. Djuren kommer iaf få mer bete nu i höst om detta fortsätter. Synd att de inte kom tidigare men man får vara glad ändå. Detta året kommet kännas ekonomiskt tyvärr. Hoppas på ett bättre år nästa år
8E74F884-43E1-405D-BEDB-FA586B5DE127.jpeg

Hejsan tyvärr inte än men får ge de en vecka:) smärtan går rätt igenom ländrygg och mage. Bar en massa tunga säckar i torsdags:(
Hoppas allt är bra med dej
Aj,då låter inget vidare.Men som sagt var hoppas det blir bättre och undvik tunga lyft.Kanske svårt med tanke på dina dagsverk//

God morgon KS!
Ha!
I dag frös jag inne, bara 5 grader ute nu på morgon, enligt YR gick solen upp 5.22 här...
Få se om jag tuffar till mig tills i morgon :)
Ska fortsätta med en massa tuffa göromål i dag, så expyn får fortsätta på armen!
8D0E8267-DAF3-4DFB-B11E-2463FEC468A3.jpeg
AC909E6D-F2B6-4DE9-94AC-DC7A781E92C5.jpeg
Godmorgon. Du får med andra ord användning för en sticketröja nu på morgonen,med tanke på temraturen ute. Ha en bra dag//:pompus:

012659C1-27A7-46FB-8577-30B5B73AE650.jpeg

God....! Den här var det länge sedan den luftades,så idag är det dax.
38B727A9-EF72-429E-94E0-B817F2A9164D.jpeg

.. ” undercoverjobb” även denna vecka.Ha en bra dag//:pompus:
(Man är inte alltid glad när man är snäll,men är alltid snäll när man är glad// Oscar Wilde)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp