• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Söndag och regn

9250504E-DD50-43CB-869A-823DFF33EABF.jpeg

Nej han är väldigt renlig faktiskt :D Han lärde sig gå på låda utan konstigheter efter 24 h :)
Grisar är jätterenliga av sig.
Vi hade grisar mär jag växte upp, två-tre stycken för husbehov.
Dom var noga med att inte skita i halmsängen utan i spånet!
Kom man med vattenkannan, skulle dom duscha!
Minigrisar brukar dock vara lite för smarta för sig själv...:p

Ja dom är verkligen inte dumma :) toalett gjorde han upp direkt, fick bråka lite om vart den skulle vara och så bara :D men det gav sig med lite envishet !

Jag har läst något liknande. Ute i det fria vill de gärna bygga bo och toan ska vara långt från där de sover.
Jag har alltid trott att grisar är smutsiga men de är ju väldigt renliga av sig. Och smartare än hundar också sägs det.

Minigris va? Hur är de jämfört med hundar som husdjur?
Yes :) har bara haft honom 1 vecka så det visar sig väl lite. Hittills ganska likt men ändå olikt. På ett sätt lugnare än en hundvalp men man behöver lägga mer krut på att vinna grisens förtroende. Första dagen låg han mest och gömde sig. Jäkligt envisa smarta djur, lite som en blandning mellan en hund och en obstinat 2 åring är mitt intryck hittills :D

Aha, att grisar inte litar på vem som helst var intressant! Hundar är liksom, ge dem en brödbit så har du en vän för livet och katter på den andra långa änden där det gärna kan ta ett par veckor innan de litar på en fullt ut. Kul att grisar också matchar in nånstans i det långa spannet. Vore kul om du kunde posta lite updates och bilder när tillfälle ges!

Aha, att grisar inte litar på vem som helst var intressant! Hundar är liksom, ge dem en brödbit så har du en vän för livet och katter på den andra långa änden där det gärna kan ta ett par veckor innan de litar på en fullt ut. Kul att grisar också matchar in nånstans i det långa spannet. Vore kul om du kunde posta lite updates och bilder när tillfälle ges!
Jaa det tog verkligen sin tid att jobba upp förtroendet. Dom är väldigt matbetingade så det blir mycket mutor i början :D absolut, Håller KS uppdaterat :D

Våran Zilly (padda) tog två månader innan hon knöt an till matte, litade på henne gjorde hon från sekund nr ett!
Mig knöt hon aldrig till sig med, jag dög dock som kypare! :D
Grisar är oerhört tjuriga, men glömmer aldrig en person eller nåt den lärt sig!

Tillbaka
Topp