Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin Seamaster det där, vilken årsmodell och ref är det där? Den ger faktiskt ha begär
Sitter själv med en Seamaster just nu på handleden också 36 mm men en 1998 passar mina smala handleder perfekt.Hej ! Årsmodell är 1958 ! (samma år som jag föddes ) Klockan är s.k. "Transformed Ranchero", och i den så sitter en Cal 284. Storleken är 36 mm så ingen stor klocka dock passar den väldigt bra om man har smal handled . Alla moderna klockar passar inte på smala handleder. Men som det var förr för länge sedan. Ju mindre klocka desto finare var klockan. Dock så går det mode i allt.// Ha en trevlig kväll
@Chuck jag är imponerad. Jag tror du gillade innan jag lagt ut...Slappar i Newark. Näringsriktig GT och chips
En oförglömlig upplevelse var när jag lyssnade på honom tillsammans med Ebba Grön och Dag Vag på musse forum i Uppsala. Svettigt värre...Thåström!
Brukar kalla mig att tillhöra " backelitgenerationen" födda på 50 talet. Varför det ? Telefonerna var stora och svarta och hade en nummerskiva samt de var tillverkade i backelitplast. Visserligen så kom bakelitplast redan på 30 talet men i mitt barndomshem så fanns en sådan telefon stående på gårdskontoret under min uppväxt på 60 taletSitter själv med en Seamaster just nu på handleden också 36 mm men en 1998 passar mina smala handleder perfekt.
Fin den där du har samma årsmodell som min mor.
Sådana telefoner fanns även kvar här på 80 talet här i våra bonna hus. Minns när jag skulle ringa på dem o vred skivan, måste gjort nåt fel för jag kom oftast till fel personBrukar kalla mig att tillhöra " backelitgenerationen" födda på 50 talet. Varför det ? Telefonerna var stora och svarta och hade en nummerskiva samt de var tillverkade i backelitplast. Visserligen så kom bakelitplast redan på 30 talet men i mitt barndomshem så fanns en sådan telefon stående på gårdskontoret under min uppväxt på 60 talet
Samma box jag har, bra köp
CAPM?
Myser med Batman i mörkret...