• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Flygplatsfrukost igen
03F98EE9-11D5-42F3-B38F-1A8ADE63B11A.jpeg

Sötman är ju rätt hög men känns inte sockersöt som t ex jag tyckte Gauloise Christmas var (som vi drack igår). Det märkliga är att Systemet anger högre sötma i sin cirkel på denna. Pohjala Jöuluöö som den heter är en höjdare helt enkelt med massor av "rätt" smaker på en bas av lakrits. Hustrun sa köp fler men sökning ger att då får man bege sig till Lilla Edet eller Munkedal. Öltypen är Imperial Porter/Stout på 8%. Inga utpräglade julkryddor utan den här får anser jag gångbar året runt.
Tack för din analys och grundliga svar. Jag är onekligen sugen att testa den nu!:hungry:

Sötman är ju rätt hög men känns inte sockersöt som t ex jag tyckte Gauloise Christmas var (som vi drack igår). Det märkliga är att Systemet anger högre sötma i sin cirkel på denna. Pohjala Jöuluöö som den heter är en höjdare helt enkelt med massor av "rätt" smaker på en bas av lakrits. Hustrun sa köp fler men sökning ger att då får man bege sig till Lilla Edet eller Munkedal. Öltypen är Imperial Porter/Stout på 8%. Inga utpräglade julkryddor utan den här får anser jag gångbar året runt.
Ölnörd som jag är måste jag kommentera :) Jõuluöö är bra och riktigt prisvärd också! Som du skriver passar den året runt. Põhjala är ju ett bra bryggeri överlag dessutom!

Tillbaka
Topp