• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

cab

Audemars
2-Faktor
Rolex fredag, trevlig helg!
 

Bilagor

  • rolex_fredag.jpg
    rolex_fredag.jpg
    24.9 KB · Visningar: 430

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Upplev norrland

Jokkmokkswe skrev:
Var förbi en sväng efter jobbet till Huddinge och ni undrar säkerligen vad man frivilligt tar sig till Huddinge för, om inte årets höjdpunkt där, pratar nämligen Jokmokksdagarna ( http://www.huddinge.se/sv/Uppleva-och-g ... okksdagar/ ) helg tips för den som vill köpa lite gahkku (samisk mjukkaka) torkat renkött, röding, renkorv eller pröva på lite delikatesser från Jokkmokks korv, Originalet (rött skinn) är favoriten, den basturökta (mörkt skinn) har jag lite svårare för. Sålde mängder av den till turister på gamla butiken där jag jobbade (dvs uppe i Jokkmokk)

Och där inköptes Hjortronsylt, samt den underbara Skabram osten, gjord i vildmarken utanför Jokkmokk på mjölk från fjällkor som går på lösdrift året runt. Osten tillverkas på ren och opastöriserad mjölk vilket ger osten en distinkt smak.
Helgen är räddad !
7A67C665-0519-47FE-8CE7-CD99986C0789-3213-000003F5503902EF.jpg

Fasen hade du den där på dig igår? Missade jag helt. Aldrig provat en 39 mm. Min 42 mm ligger ju ute på K&S mycket pga storleken
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Re: Upplev norrland

Gavve skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Fasen hade du den där på dig igår? Missade jag helt. Aldrig provat en 39 mm. Min 42 mm ligger ju ute på K&S mycket pga storleken

Inte var dag man träffar en "ksare" och verkligen inte var dag man åker tvärbanan. Borde tagit en dagens bild tillsammans och lagt upp.
Tycker om storleken, det är en diskretare klocka än min PO. Kan plocka med den på nästa GTG, om man är välkommen dvs ( har till mitt försvar inte varit in på TTT sedan klockmässan då Spencer/Joberman konverterade mig)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En spontan affär på södermalms mer hårdföra bakgator. Och en efterföljande spontan GTG med jakob.dala kan bara sluta på ett sätt, generalknas:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351284860.084118.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351284860.084118.jpg
    51.6 KB · Visningar: 436

Ricrob

Patek
Sitter som en smäck!

Ikväll ska jag äckla ett par kompisar som inte är klocknördar (än) men som diggar Omega och i morgon ska det bli kul att höra Desmond än en gång säga att Speedmaster inte är en snygg klocka, när han får klämma på denna!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    376.3 KB · Visningar: 479

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Ricrob skrev:
Sitter som en smäck!

Ikväll ska jag äckla ett par kompisar som inte är klocknördar (än) men som diggar Omega och i morgon ska det bli kul att höra Desmond än en gång säga att Speedmaster inte är en snygg klocka, när han får klämma på denna!

Den är grym... Kommer smälta in fint när vintern och snön väl kommer! Låt inte flippartankarna komma ännu :)

Sportar Oris idag!

15E4E1B3-CF31-43E8-ABA0-F8B9799A2F7D-55717-0000239D1434A629.jpg
 
Ricrob skrev:
Sitter som en smäck!

Ikväll ska jag äckla ett par kompisar som inte är klocknördar (än) men som diggar Omega och i morgon ska det bli kul att höra Desmond än en gång säga att Speedmaster inte är en snygg klocka, när han får klämma på denna!

Det ska bli mig ett sant nöje att häckla den där besten!
 
Topp