• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_0971.jpg
Gårdagens inköp på myrorna är nu ett påbörjat projekt.Får se vad slutresultatet blir.Trevlig kväll//:pompus:
Snyggt att klippa en Sinn på Myrorna ;)

Passade på att fylla på Whiskyförådet när jag ändå handlade i förmiddags. En favorit (Dalwhinnie) och en nykomling på bolaget (The Glenrothes), där den senare givetvis måste testas till torsdagswhiskyn ... :happyhappy:
Whisky x 2 2019-09-26.jpg

Yep, den funkar ... :cigar:
IWC A 2019-09-26 (Whisky).jpg

Den balanserar nästan lika bra som Dalwhinnie ju ;). Får väl ta mig att testa den också någon gång.

Titanet används för sin styrka, framförallt vridstyvheten. Det är ju ”billigare” än kevlar, också...
Även nödvändigt att ha olika vikter på olika ramar, en superlätt ram ställer höga krav på brukaren.
Det finns massor med justeringsmöjligheter, nästan allt går att ändra!
Frugan har ändrat ryggstödslutningen och flyttat fram bakaxeln (kevlar) ett par centimeter.
Vilken räcer det blev! :cool:
Måste ordna så du får testa en sportrulle! :)
Riktigt avancerade grejor med andra ord! Häftigt att tekniken har gått framåt så mycket, känns inte som det var så längesen det bara var en rörkonstruktion i rostfritt stål. :) Haha, sätter du mig en sån som kommer jag antagligen att behöva den permanent när jag är klar! :hilarious:

Delad glädje är ju dubbel glädje! Gäller inte det kärlek med?
(Iofs minns jag att min fru hade synpunkter på det resonemanget) :nailbiting:

Haha... ba dum pshhh *rimshot*

Vet inte vad du försökt sälja in till frugan men kanske så att jag skulle vilja hålla mig till just den siffran. Köpte klocklådan......

DSC_2507.JPG

.. som ett maxtak att förhålla mig till. Nu har jag brutit löftet två gånger. Excesser bryter väl lite mot min uppfostran :happyhappy:

Tillbaka
Topp