• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tagen igår men blev så nöjd med den att den får representera dagens klocka...
file.php

Min nya blingomega. Blev ganska schysst efter lite kärlek från mig.
Frågan är nu om mm ska fylla i vridringen med färg eller om jag ska låta den vara som den är.

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1359907000.468896.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359907000.468896.jpg
    34.4 KB · Visningar: 357
Tog några bättre på SBGA073 idag. Då den har 19mm luggar så passade ett vintage tropic som handsken. HAde också en GS buckla i lådan som kom väl till pass.

Tycker storleken på denna var helt perfekt (39mm). Många fina detaljer. Borstat och polerat om vartannat, fasade index, grafitgrå sunburst-tavla etc etc.

dsc_4941_427.jpg

dsc_4929_430.jpg

dsc_4949_758.jpg

dsc_4951_383.jpg

dsc_4954_127.jpg

dsc_4952_245.jpg

Molle skrev:
Tog några bättre på SBGA073 idag. Då den har 19mm luggar så passade ett vintage tropic som handsken. HAde också en GS buckla i lådan som kom väl till pass.

Tycker storleken på denna var helt perfekt (39mm). Många fina detaljer. Borstat och polerat om vartannat, fasade index, grafitgrå sunburst-tavla etc etc.

dsc_4941_427.jpg

dsc_4929_430.jpg

dsc_4949_758.jpg

dsc_4951_383.jpg

dsc_4954_127.jpg

dsc_4952_245.jpg

Stilig, är ordet för den här.

/Poppe

naggge skrev:
Frågan är nu om mm ska fylla i vridringen med färg eller om jag ska låta den vara som den är.

Sedär, en riktigt sjyst och säregen Omega, välkommen till klubben!
Tratten fynd anar jag! Fyll i vridningen med färg så blir det toppen.

naggge skrev:

Shysst den blev :D, Försök hitta en bra färg som inte lossnar. Jag köpte ett ex som dom hade målat med färg som lossnade hur lätt som helst :(

Jokkmokkswe skrev:
naggge skrev:

Sedär, en riktigt sjyst och säregen Omega, välkommen till klubben!
Tratten fynd anar jag! Fyll i vridningen med färg så blir det toppen.
Fynd vet jag inte direkt men som du skriver en väldigt säregen modell. Har faktiskt aldrig stött på eller ens sett en bild på en likadan.
Efter lite googlande hittade jag dock modellen och såg att det ska vara svart färg i vridringens siffror.
Tror jag låter den vara som den är nu, tycker det blir mer cleant. Borstade även till hela klockan så den inte är så bling. Får se om jag någon gång försöker återställa den så lik ursprunget som möjligt.
Som det är nu är jag nöjd med den som den är :)

GSen ser helt underbar ut på makrobilderna! Lyckades inte zooma in riktigt när jag satt på datorn, men på paddan blir man ju helt förälskad i maxinzoomning. Färgskiftningen på urtavlan, reservindikatorn, minivisaren till indikatorn och fasningen på visarna är helt lovely!

apa8abyq.jpg

Nu måste väl ändå de nya visarna komma kan man tycka. Beställde ett shark pattern Brady strap till denna idag.

Tillbaka
Topp