• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Konstaterar att gårdagens rensning av hängrännorna gjorde susen. Har regnat hela eftermiddagen men inte en droppe har runnit över. :happyhappy:
Rolex 2024-06-12 (tak).jpg

Väldigt fin! Då borde den funka på en ca 17cm handled också. Kronan ser ut att sticka ut långt.. men kanske inget problem för baksidan av handen om boetten är tillräckligt ”bullig” undertill kanske? Hur upplever du den viktsmässigt?

Kronan har jag aldrig upplevt som ett problem även om den sticker ut en bit. Klockan är inte så bullig under till, utan hyfsat platt. Då boetten i sig inte är den tunnaste varianten så det bidrar till att kronan inte kommer precis in till handleden.
Vikten tänker jag mest på när jag precis bytt från något mer lättare ex dressat till denna, men inget jag tänker på annars.

Just den här modellen har utgått ur sortimentet, men det kanske du kände till.

Två bilder jag tagit tidigare där tjocklek och position för kronan syns bättre.

20230806_135128.jpg

20230806_135020.jpg

6AF92336-185D-4328-B8F0-58142CAB48D5.jpeg

9 håls morgonpromenad avklarad. Klockbyte å tar mig kaffe med bulla. Blir även en Glycine idag på handleden. Ha ´re bäst //🧐(Din fantasi är en förtitt på livets kommande attraktioner.// Albert Einstein)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp