• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Har ny chef. Koncernansvarig för 54 fabriker och lite annat. Tjänar troligen mellan en halv och en hel mille i månaden.
Bär en asful Seiko twotone quartz från åttiotalet. Och brukar matcha med illasittande kostym från Dressman och skor från Vagabond.
I övrigt den mest begåvade person jag träffat.
Hepp!
Normcore-kungen! Som Jens Spendrup brukar säga, kompetens sitter inte runt handleden utan i efternamnet.

Jobbar på ett större teknikkonsultbolag. Närmsta chefen kör på en Triwa Stirling Chrono, men så är väl inte resten av hans stil särskilt flashig heller :p

Måste väcka upp denna... Chefen har en kronograf sen en tid som jag inte lyckats identifiera... trodde jag skall jag väl tillägga. Jag störde mig på att den stora sekundvisaren gick hela tiden. Vad är det han tar tid på ? Idag har bilden klarnat, den är ju f-n fejk! Det är ingen kronograf, det är målade kronografvisare på urtavlan. Men den har ju tryckknappar på bägge sidor om kronan. Förklarar den stora sekundvisaren som går runt. Jag är chockad! Det är ju förfärligt! Jag visste faktiskt inte att detta fanns att köpa ens. En man på 58 som har en månadslön på kanske 50K och går runt med en klocka som inte kan kosta mer än ett antal hundralappar och ger sig ut för att vara något som det inte är :banghead:

På min förra arbetsplats hade min närmsta chef ett antal riktigt fina klockor! Flippade konstant och fick naturligtvis mig att falla ner i träsket!
Ett urval:
Patek, här fotad på mig!
image.jpg
Plus en Patek som han kallade för TV-screen, helguld.
Daytona evenrose, 5-6 olika DJ. Bulgari och Tag Heuer Carrera fick tjänstgöra i verkstan. Vid finbesök åkte Genta på armen!

Min chef på jobbet har en Datejust 116234 med rosa tavla och oyster-kvinna 40år,
chefen hemma har min gamla Explorer II 40mm med svart tavla (en riktig tjejklocka eller hur @Gummo :D:D) och jag får inte tillbaka den.....

Måste väcka upp denna... Chefen har en kronograf sen en tid som jag inte lyckats identifiera... trodde jag skall jag väl tillägga. Jag störde mig på att den stora sekundvisaren gick hela tiden. Vad är det han tar tid på ? Idag har bilden klarnat, den är ju f-n fejk! Det är ingen kronograf, det är målade kronografvisare på urtavlan. Men den har ju tryckknappar på bägge sidor om kronan. Förklarar den stora sekundvisaren som går runt. Jag är chockad! Det är ju förfärligt! Jag visste faktiskt inte att detta fanns att köpa ens. En man på 58 som har en månadslön på kanske 50K och går runt med en klocka som inte kan kosta mer än ett antal hundralappar och ger sig ut för att vara något som det inte är :banghead:

illa, illa, mkt illa men värst är inte klockans värde VS lönen utan avsaknad av klass, en Swatch för 650 kr hade varit bättre.
VDns 500 per månad räcker bara till ett par stål och TT Rollar + en Certina eller så är han bara listig....

Min nya chef bär en åttiotals Casio, troligtvis från ungdomen. Han bar ingen klocka alls när jag fick honom som chef, så han har väl rotat fram det han hade när jag talade om att jag gillar klockor och har ett gäng :)

Min förra chef bär fortfarande den Seikoquartzare jag sålde till honom runt 2009. Länken gick sönder på den för ett tag sedan och ny originallänk var alldeles för dyr tyckte han, så det blev en aftermarket för 150kr på en marknad!

Europachefen har en Two-Tone Sub, någon Hublot i Roséguld och planerar att köpa någon Daytona i någon ädelmetall. En annan kollega har en Grand Seiko. Annars blandat med olika varianter av parfym/digitala klockor.

Rolex, Vostok, Paketa, Oris och Tissot är dom märken jag kommer på nu. Han är även medlem på detta forum.

Tillbaka
Topp