• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Writer136

Panerai
Ser ovanligt mycket roliga klockor på jobbet just nu faktiskt. Submariners verkar klart poppis bland gubbarna, ett gäng Breitlings både på män och kvinnor har jag sett också och som sagt big boss AP ROO går inte att missa lol
Jobbar inom IT. Dock är väl Apple watch nog det vanligaste man ser och mycket DW och liknande såklart på de yngre.
 
Högsta hönsen har iApple eller något annat tråkigt smartklockemärke. Högsta mellanchefen har en Rolex, vad jag försökt smygtitta ser det ut att vara en gammal explorer som inte sett en polermaskin på evigheter (två tummar upp för det).
 

mfriede

Omega
Jobbar på försäkringsbolag, 99% rolex 1% omega av alla som jobbar där oavsett chef eller inte.

Måste nog tillägga att jag är den enda som har varken eller haha!
 

Timer

Panerai
Nuvarande chef har jag faktiskt ej kollat. Förra chefen däremot, ojoj. Patek Aquanaut i roseguld, varvat med vit Daytona.

Högsta chefen har en Tissot quartz.
 

Jespering

Breitling
Fyrkantig Dieselklocka på sånt där brett wifebeaterskinnarmband på ena armen och på andra armen en pulsklocka. Jag var på intervju för nått år sedan hos ett annat företag där de två jag träffade satt med en Omega och en Rolex. Jag blev nästan sugen på att byta.
 
  • Like
Reactions: a.i

skyseeker

Rolex
10A3949A-37ED-4103-9BB8-365F59045908.jpeg
Gavox Aurora senast (och enda gången:nailbiting:) jag såg honom...
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Min närmaste chef kör applewatch medans hans chef (vår VD) kör Royal oak chronograf och en lange vet dock ej vilken modell. Annars så är det väldigt mycket Rolex på jobbet.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Om man är 19 år kanske det stämmer..
Kan vi enas om att vi alla uppfattar olika saker som pinsamma?
Tyvärr kan jag inte hålla med dig... måste vara tradigt att 99% av ens kollegor går runt med Rolex, låter mest som snoppmätning eller att man måste passa in tycker jag.. hade nog hellre haft en smartwatch då.. har inte om ålder att göra.
 
Topp