Laddar...
Nymansur

VAD HAR DIN CHEF RUNT ARMEN?

Diskussion i 'Diskussion' startad av tim ur länk, 7 maj 2014.

1. PNM

PNM Tantal

Har precis införskaffat en Garmin - grym klocka. Kan mycket väl förstå varför man skulle använda den som enda klocka om man inte är klocknörd. Man kan väl kanske säga att det inte är särdeles elegant men vad är det som är pinsamt?

mofo gillar detta.
  2. mofo

mofo Guld

Från:
    Skåne
    Var nog jag som läste lite fel innan, håller dock inte med dig om OWG med smartwatch skulle vara något fel..

3. Robbanc76

Robbanc76 Titan

Som sagt, vi tycker olika

4. leopold

leopold Plast

Närmaste chefen har en Submariner 16800, vilket passar honom riktigt bra. :) Han rockar även en fläskig G-shock som är lite svårare till kostym.

5. Detärjag

Detärjag Titan

Närmaste chef kör alltid samma Longines Conquest. Högsta chef har jag aldrig sett bära någon klocka. Däremot har jag en kollega som är en riktig klocknörd och han varierar friskt med allt från ryska klockor, schyssta microbrands till Tudor, Omega och Rolex.

llesurk och tim ur länk gillar detta.
  6. PWJ

PWJ Titan

Medelstort business casual-kontor i en förort till Stockholm. VDn har en väl inkörd Sub. Min närmsta chef har en Boss-klocka... Det generella klockintresset på jobbet får nog beskrivas som lågt.

På mitt förra jobb - stort kontor i Stockholms innerstad - var det lite bättre. Där hade många relativt juniora gärna Longines (inkl jag själv) och flera av de lite mer seniora hade Rolex eller Omega om de var lite klockintresserade (jag körde dock på med min Longines). Cheferna/delägarna hade dock inte alls speciellt fina klockor överlag. Kan möjligen komma av att vi jobbade som ”vardags”-konsulter med breda kundkontaktytor och hög face time, och många kunder nog mest stört sig om vi sprang runt med för dyra klockor och undrat om vi inte hade lite för bra marginaler...

blackcoffee gillar detta.
  7. Jerico

Jerico Frank Andersson Premium

Från:
    Hufvudstaden
    Speedy och DJ.

8. Shake&Bake

Shake&Bake Titan

Från:
    Sthlm
    Min närmaste chef? Inget alls, nada. Däremot har nästa chef en rätt gedigen samling med flertalet Rolex:cigar:

9. Kris-Auli

Kris-Auli Titan

Från:
    Stockholm
    Sanslöst dåligt med klockor på mitt kontor. Ögonen letar efter klockor och varken min eller någon av de andra cheferna runt om har imponerat på mig. En kollega bar en fake. Vilket han var snabb på att berätta och dessutom nöjd över.

10. crimes

crimes Titan

Varvar mellan Rolex 114060, Speedy och en Seiko SKX007. Kan tilläggas att jag är egenföretagare... På den tiden jag var anställd var jag dock ytterst ensam om att ha ett klockintresse. En och annan smartwatch samt parfymklockor syntes mest till.

11. Staafen

Staafen Diamant Friends Of KS

Nyare GMT och DJ41 samt att mina kollegor har ett gäng trevliga klockor med så som Sub i helguld, Sub i stål och DJ.

gab och llesurk gillar detta.
  12. Blackan

Blackan Plast

Från:
    Skåne
    Har en del på jobbet som troligtvis skulle ha råd med riktigt bra klockor men de går runt mer smartwatches eller inget alls och tycker jag är galen som gillar dyra klockor.
    Närmaste chefen har en Omega PO XL och en quartzbreitling, men det är nog det finaste som finns hos oss

13. T.I

T.I Plast

Från:
    Clearwater, Florida
    Samsung Galaxy Watch 46mm Silver :(

14. Braveheart

Braveheart Titan

omega auqaterra 41.5 mm darkblue:happyhappy:

15. Väntans tider

Väntans tider Titan

Från:
    Södra Norrlands inland
    Omega Speedmaster Professional.

16. Zeta

Zeta Titan

Speedmaster och Apple watch

17. TomGanks

TomGanks Brons

Från:
    Östergötland
    Garmin.

18. gushen

gushen Titan

Jag sitter på ett medelstort kontor på ett tillverkade företag till dagligvaruhandeln i en mindre stad och det varierar friskt. Två av mina senaste chefer när jag jobbade med marknadsföring har haft Breitling. Nu arbetar jag med finans och min nuvarande chef sitter i Polen och han brukar ha någon form av träningsband. På klockspanarfronten rör det sig åt fel håll:nailbiting:

19. Elaking

Elaking Plast

Närmsta chefen kör Garmin kopplad till telefonen - med vibrationer vid mail och samtal..

20. Bonz9

Bonz9 Titan

Rolex Sub

21. jo.winge

jo.winge Titan

En gammal Garmin á la gummi

22. supermotard

supermotard Titan

Seiko Turtle

tilosius gillar detta.
  23. TomGanks

TomGanks Brons

Från:
    Östergötland
  24. VintageCollector

VintageCollector Tantal

Jag HATAR när personer har det! Det är så jävla irriterande att ha ett möte eller ett samtal med en person som hela tiden tittar på klockan. Personligen känner jag att denne inte prioriterar vårt möte utan har uppmärksamheten på annat.

Derix, HLG, Burnman och 1 annan gillar detta.
  25. idagtisdag

idagtisdag Tantal

De tycker att de gör dig en tjänst, när de inte tar upp mobilen varje gång!

26. stesun

stesun Titan

Från:
    Norrbotten
    VDn gillar fina grejer och klär sig propert, så jag trodde att han skulle matcha det med ett någorlunda fint ur. Men nej, det var en GANT. :(

supermotard gillar detta.
  27. supermotard

supermotard Titan

Haha, det hade VD:n på mitt förra jobb också:banghead: Själv hade man ju fläskat på ordentligt!

28. erhol

erhol Titan

Applewatch kopplad till telefonen

29. tilosius

tilosius Titan

Hösta chefen Garmin Fenix 5.
    Mellanchefen Apple Watch tror jag.
    Närmsta chefen, ingen klocka. :p

30. idagtisdag

idagtisdag Tantal

Hellre det än en ful pulsklocka.

Mollstedt