• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Heuer Acier 641A3079-55CA-4BC5-9CC1-193473D652A3.JPG
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Min förra en femsiffrig sub och en panna (kan ej ref på dessa) som varvades. Nuvarande sen ett halvår har absolut ingenting på handleden.
 

JwJ

Omega
Ur klocksynvinkel så jobbar jag på helt fel företag. Jobbar på ett internationellt företag där det är pulsklockor, smartwatches och parfymklockor som gäller. På mitt jobb får man beröm för parfymklockor, vad jag kan komma ihåg har jag aldrig fått några kommentarer på mina ur...
Min chef är dock den enda som inte har en klocka i ovannämnda katergori, han har en 10år gammal Hydrokonquest:
1603194825788.png
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Jag lärde tyvärr aldrig känna honom så väl. Han var fd kollega till grundaren till Gavox. (Båda flög i det belgiska försvaret.) Tyvärr blev han ett tidigt offer för Covid och har lämnat oss.
Men Gavox Aura är en riktigt trevlig dinka som jag faktiskt funderat och fortfarande funderar på att införskaffa :)

What?! Fan va tråkigt.
Jag är sjukt sugen på på en Aurora. :happyhappy:
 

Engo

Breitling
Chefen har precis gått från att ha Rolex DJ till att mer eller mindre bara köra sin Apple Watch...
känns som han kvalade ner från ”en som vet”. 🤔
 
  • Like
Reactions: Man

Jens B

Omega
Jobbar i restaurangbranschen så det är Rolex på nästan alla som har klocka från kökschefer/restaurangchefer och uppåt 😅
 
  • Like
Reactions: PJZ

Mextreme

Omega
Sjukast hittills tror jag hah!
Han sitter i styrelsen i Italien och nu sitter det med några amerikaner i styrelsen också. Lite roligt när amerikanerna sitter och pillar på sina apple watches och tror att de har dyraste klockan runt bordet.
På fyra dagar hade han Pateken första dagen och Vacheron Patrimony de två nästa. Sista dagen var vi på segeltur i Savona och då hade han en Yacht Master.
Han ägde bolaget tidigare men sålde det för två år sedan till ett amerikanskt Private Equity för drygt 200M€. De var tre ägare, han hade 51%
 
Topp