• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Upplys mig som inte fattar - vem är det och varför är det "sjukast hittills"? Jag ser att det är en 5711.
5711:an är väl rätt lurig att få tag på? De hade väl en 10-års väntelista innan den utgick och numera går de för nästan 3 gånger listpris. Bortåt 900.000 i.a.f om det inte spårat ut mer. Är väl inte alla svenska mellanchefer som sitter på en sådan som vardagsdinka?
Kollade snabbt och ser att det har spårat ur mer. 180.000 USD har de gått för: At Patek Philippe, Sometimes Fame Just Isn’t Enough - The New York Times (nytimes.com)

Senast ändrad:
Han sitter i styrelsen i Italien och nu sitter det med några amerikaner i styrelsen också. Lite roligt när amerikanerna sitter och pillar på sina apple watches och tror att de har dyraste klockan runt bordet.
På fyra dagar hade han Pateken första dagen och Vacheron Patrimony de två nästa. Sista dagen var vi på segeltur i Savona och då hade han en Yacht Master.
Han ägde bolaget tidigare men sålde det för två år sedan till ett amerikanskt Private Equity för drygt 200M€. De var tre ägare, han hade 51%

5711:an är väl rätt lurig att få tag på? De hade väl en 10-års väntelista innan den utgick och numera går de för nästan 3 gånger listpris. Bortåt 900.000 i.a.f om det inte spårat ut mer. Är väl inte alla svenska mellanchefer som sitter på en sådan som vardagsdinka?
Kollade snabbt och ser att det har spårat ur mer 180.000 USD har de gått för: At Patek Philippe, Sometimes Fame Just Isn’t Enough - The New York Times (nytimes.com)

Mycket fascinerande och ja, jag vet att 5711 har dragit iväg. Men vem är det?

Han sitter i styrelsen i Italien och nu sitter det med några amerikaner i styrelsen också. Lite roligt när amerikanerna sitter och pillar på sina apple watches och tror att de har dyraste klockan runt bordet.
På fyra dagar hade han Pateken första dagen och Vacheron Patrimony de två nästa. Sista dagen var vi på segeltur i Savona och då hade han en Yacht Master.
Han ägde bolaget tidigare men sålde det för två år sedan till ett amerikanskt Private Equity för drygt 200M€. De var tre ägare, han hade 51%
Fan va fett ändå!

Vår ägare är Patek fantast. Sett han med både Nautilus 5740 och en RG Complications. Aldrig haft bollarna att nypa en bild däremot haha!

IWC Portugieser
Hublot Big Bang
IWC Ingenieur
Casio ingenaning
Sjöö Sandström Royal Steel
Patek Philipe Nautilus
Rolex Kermit

Dessa chefer i kronologisk ordning har jag haft. Vilken bransch jobbade jag i?
Den här branschen kanske? ;)

The-Sopranos-James-Gandolfin-Wallpaper.jpeg

Chefen varvar DJ36 med en aquaterra41, båda riktigt bra klockor! Hon är klockintressetad och vi pratar en del klockor 😊
Jag byter dock jobb snart och har ingen aning om vad som bärs där, på nuvarande fanns det en del intresserade och en riktig nörd så det var kul😊

Fick ny chef ett par veckor sedan. Han bär inte klocka alls. (90-talist) Men på kontoret där jag jobbar syns just nu allt från Oris aquis relief till Sinn 556, Rolex Cellini och Submariner och Omega SMP 300M.

Det verkar som att säljarna tjänar bättre än cheferna. :)

Fick ny chef ett par veckor sedan. Han bär inte klocka alls. (90-talist) Men på kontoret där jag jobbar syns just nu allt från Oris aquis relief till Sinn 556, Rolex Cellini och Submariner och Omega SMP 300M.

Det verkar som att säljarna tjänar bättre än cheferna. :)
Eller prioriterar annorlunda.

Min nuvarande chef har en apple-watch. Förra hade en dock en Navitimer som var lite för stor..

Hade besök från europaledningen förra månaden och givetvis spanar man på handlederna lite extra. En hade en AP RO och en annan hade en svart Daytona. Tyvärr var jag klocklös vid tillfället då jag sålt det mesta ☹️

Förra jobbet hade närmsta chefen nåt smartwatchigt men inte Apple.
VD’n däremot hade först en Rolex 16610. När företaget tog fart växlade han upp till en AP Royal Oak Offshore.

0777E2B8-2177-421B-8C2B-11E5A299C74B.jpeg 4464077C-F9CB-44F1-8E58-B1ACEFB8587E.jpeg

Jag jobbar inte kvar men har sett på bild att han bär en Rolex Yacht-Master II.

5F0C00A4-9B51-4530-B754-33C8CA887BE7.jpeg

Nuvarande närmsta chef har en Apple Watch.
VD’n en Breitling Chronomaster. 😒

54FCABBD-5426-4E9D-8E85-2F8D1B495AE9.jpeg

Chef i skiktet över mig har en IWC Portuguese och en Panerai GMT.

2CEDD581-395A-4841-93AD-3B8482E009F2.jpeg 1D70DB20-2985-42D6-8F56-0A7DC840E017.jpeg

Hatar att typ alla går runt med jävla smsrtklockor. Har börjat ha fysiska möten och varenda jävel har en sån smartklocka.
Håller med! Är ett jävla oskick! Nån jävla ordning måste det ändå vara?! En reflektion jag gjort är att det är samma personer som bär smartklockor som bär shorts sommartid på kontoret 🤢

Håller med! Är ett jävla oskick! Nån jävla ordning måste det ändå vara?! En reflektion jag gjort är att det är samma personer som bär smartklockor som bär shorts sommartid på kontoret 🤢

Vad är det för fel på shorts?
Nu bör jag inte shorts, men jag ser inte heller problemet.
Personligen hade jag kunnat dra på jobb med mysbyxor.
Är det kläder som önskas på jobbet så skickar jag min garderob dit. Är det jag som behövs så dyker jag personligen upp med de kläder jag önskar.

Tillbaka
Topp