• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Vad är det för fel på shorts?
Nu bör jag inte shorts, men jag ser inte heller problemet.
Personligen hade jag kunnat dra på jobb med mysbyxor.
Är det kläder som önskas på jobbet så skickar jag min garderob dit. Är det jag som behövs så dyker jag personligen upp med de kläder jag önskar.
Inga problem alls. Om du jobbar på Samhall, som brevbärare, kommunala parkförvaltningen eller dylikt. Shorts bär man inte i kontorsmiljö, likväl som att linne på män heller inte hör dit. Eller mjukisbyxor för den delen! Men nu är vi off topic!
Min närmsta chef bär en applewatch (idiot för övrigt) högsta chefen däremot varierar mellan en schysst breitling superocean, omega seamaster och en tag heuer monaco. Dessutom en sjukt skön och jordnära snubbe!

Inga problem alls. Om du jobbar på Samhall, som brevbärare, kommunala parkförvaltningen eller dylikt. Shorts bär man inte i kontorsmiljö, likväl som att linne på män heller inte hör dit. Eller mjukisbyxor för den delen! Men nu är vi off topic!
Min närmsta chef bär en applewatch (idiot för övrigt) högsta chefen däremot varierar mellan en schysst breitling superocean, omega seamaster och en tag heuer monaco. Dessutom en sjukt skön och jordnära snubbe!
🤣 har du fått lönesänkning idag eller vad sker bubben?

Jag vet inte jag... jag är extremt konservativ (enligt mina liberala kollegor) men är det överjävligt varmt ute och därmed även inne så tar jag ett par snygga shorts till jobbet (kontoret).
Går ju inte att jämföra med linne eller mjukisbyxor... sådana plagg används inte utanför hemmet.

Jag vet inte jag... jag är extremt konservativ (enligt mina liberala kollegor) men är det överjävligt varmt ute och därmed även inne så tar jag ett par snygga shorts till jobbet (kontoret).
Går ju inte att jämföra med linne eller mjukisbyxor... sådana plagg används inte utanför hemmet.
Ja, har ju förstått att vissa resonerar så 😉
Jag gör det inte! Försöker klä mig i lite tunnare, svalare byxor de mest extrema dagar. Ibland gör jag bort mig och råkar ta jeans på morgonen. Då spenderar jag större delen av min arbetstid att klaga högt och ljudligt om hur jävla varmt det är och att jag snart avlider! Då brukar någon shortbärare ifrågasatte varför jag inte bör shorts när det är så jävla varmt?! Då brukar jag svara att jag jobbar på kontor, och nån jävla ordning får det ändå vara! Följs ofta av lite tryckt stämning

Jag gör det inte! Försöker klä mig i lite tunnare, svalare byxor de mest extrema dagar. Ibland gör jag bort mig och råkar ta jeans på morgonen. Då spenderar jag större delen av min arbetstid att klaga högt och ljudligt om hur jävla varmt det är och att jag snart avlider! Då brukar någon shortbärare ifrågasatte varför jag inte bör shorts när det är så jävla varmt?! Då brukar jag svara att jag jobbar på kontor, och nån jävla ordning får det ändå vara! Följs ofta av lite tryckt stämning

Jo... har lite såna där tunna svala sladdriga golfbyxor som ser ut som kostymbyxor om man inte kommer för nära. Är det överjävligt varmt kombinerat med något viktigt möte då blire såna brallor.

Annars är min problem att man ska ju va så jävla hurtig och miljövänlig nu mer... cykla är ju ett otyg om man ska se respektabel ut.
God lust att börja köra bil igen 🤔

Senast ändrad:
Jo... har lite såna där tunna svala sladdriga golfbanor som ser ut som kostymbyxor om man inte kommer för nära. Är det överjävligt varmt kombinerat med något viktigt möte då blire såna brallor.

Annars är min problem att man ska ju va så jävla hurtig och miljövänlig nu mer... cykla är ju ett otyg om man ska se respektabel ut.
God lust att börja köra bil igen 🤔
Skulle aldrig falla mig in att cykla för den delen heller 😉. Iofs har jag nästan 2mil enkel till kontoret. Men jag är en dålig människa, så inte ens om avståndet var 2km skulle jag cykla 🙄
Vägrar att sitta och flåsa helt svettig på morgonen. Men jag kör laddhybrid 😬

Skulle aldrig falla mig in att cykla för den delen heller 😉. Iofs har jag nästan 2mil enkel till kontoret. Men jag är en dålig människa, så inte ens om avståndet var 2km skulle jag cykla 🙄
Vägrar att sitta och flåsa helt svettig på morgonen. Men jag kör laddhybrid 😬

Laddhybrid 😬
Då cyklar jag hellre 😅
Det tragiska är att jag har en 6-cylindrig tysk i garaget som släpps ut allt för sällan nu mer... När man väl tar bilen så blir det den lastvänliga bilen som står ute... sportcoupen står ensam ledsen kvar i garaget 😔

Går att argumentera för att jeans och shorts är på samma nivå när det kommer till klädkod ;)

Hade en f.d kollega som blev hemskickad pga att han hade shorts på jobbet så jag är fostrad i den hårda skolan…

Men blir på så jävla dåligt humör av alla smartklockor och shortsbärare jag omges av dagarna i ända 😉
Vi ska nog vara glada över att Capri byxor med "dragsnodd" inte brett ut sig mer på arbetsplatser. 😅
Hur fan kan man välja att jobba på Samhall när man inte är tvungen.
Kan ens folk klockan på ditt jobb
Oklart i vart humorn är i inlägget? Att det är roligt med folk med funktionsnedsättning på Samhall och de därför inte skulle kunna klockan?

Vi ska nog vara glada över att Capri byxor med "dragsnodd" inte brett ut sig mer på arbetsplatser. 😅

Oklart i vart humorn är i inlägget? Att det är roligt med folk med funktionsnedsättning på Samhall och de därför inte skulle kunna klockan?

Det är väldigt oklart om humorn dessutom låg i mitt inlägg eller i det inlägg som jag citerade….om du skulle få för dig att läsa hela ”konversationen”.
Men om man är allergisk mot både shorts, Samhall och posten så borde man med ett bättre omdöme kunna förstå att man har valt fel arbetsplats och bör söka sig till en arbetsplats där dresscode tillämpas i någon form.
Vad är nästa grej efter shorts. Att man inte pallar med att folk med stora näsor inte förstår att ha hemmakontor och dyker upp på arbetsplatser för riktiga människor?

Första gången jag träffade min nuvarande chef hade han en svart GMT Master II (116710LN gissar jag). Numera går han runt med någon allt för stor smart-klocka.

Edit: Har pratat med honom tidigare och det är ökad rånrisk samt senaste tidens prisökningar (han fick reda på värdet när han servade den för något år sedan) som gjort att han valt att ha den liggandes hemma.

Senast ändrad:
Har en hel del schsyssta klockor på mitt jobb. En chef som är manisk samlare på allt från Doxa till Rolex. Och en annan kollega som kör på en gammal femsiffrig GMT. Men bland alla som kör klockor över 100k har det blivit mer att folk använder dem endast på jobbet och hemma men inte lika ofta ute på stan längre.

Går att argumentera för att jeans och shorts är på samma nivå när det kommer till klädkod ;)

Hade en f.d kollega som blev hemskickad pga att han hade shorts på jobbet så jag är fostrad i den hårda skolan…
Det är ju inte stentvättade jeans med hål för knäna direkt, men förstår din poäng! Haha, fan så rätt! Det ska jag också börja göra. Gå runt som en liten diktator och skicka hem män i shorts 🤣
Du har allt för dåligt omdöme.
Hur fan kan man välja att jobba på Samhall när man inte är tvungen.
Kan ens folk klockan på ditt jobb 😉
Att jag nämnde Samhall är för att vi använder dem för t.ex gräsklippning och röjning utanför vår byggnad. Och dem bär shorts när solen skiner, kan nog klockan också och är sjukt noggranna och plikttrogna.
Det är väldigt oklart om humorn dessutom låg i mitt inlägg eller i det inlägg som jag citerade….om du skulle få för dig att läsa hela ”konversationen”.
Men om man är allergisk mot både shorts, Samhall och posten så borde man med ett bättre omdöme kunna förstå att man har valt fel arbetsplats och bör söka sig till en arbetsplats där dresscode tillämpas i någon form.
Vad är nästa grej efter shorts. Att man inte pallar med att folk med stora näsor inte förstår att ha hemmakontor och dyker upp på arbetsplatser för riktiga människor?
Att jämföra mentala funktionsnedsättningar och folks utseende med aktiva val av klädsel ser jag inte riktigt logiken i!

För att hålla topic. Har idag sett en Michael kors klocka, en g-shock, en bb58 (min egen) och sjutioelva smartklockor

Det är ju inte stentvättade jeans med hål för knäna direkt, men förstår din poäng! Haha, fan så rätt! Det ska jag också börja göra. Gå runt som en liten diktator och skicka hem män i shorts 🤣

Att jag nämnde Samhall är för att vi använder dem för t.ex gräsklippning och röjning utanför vår byggnad. Och dem bär shorts när solen skiner, kan nog klockan också och är sjukt noggranna och plikttrogna.

Att jämföra mentala funktionsnedsättningar och folks utseende med aktiva val av klädsel ser jag inte riktigt logiken i!

För att hålla topic. Har idag sett en Michael kors klocka, en g-shock, en bb58 (min egen) och sjutioelva smartklockor

Du verkar väldigt brydd över hur folk går klädda och det verkar skapa irritationsmoment för din del.
Är känslan att statusen på ditt jobb försvinner om folk inte kör dresscode och fin klocka?
Vad för slags skor bör tillåtas? Birkestoch, Hoka, Asics eller bara dress-korrekta skor?

På mitt jobb så ser jag alla möjliga klockor, reflekterar lite över valet och ser att folk har andra prioriteringar.
Det samma gäller klädsel på jobbet.
Känner sig Erik komfortabel med ett par shorts så får han gärna bära shorts.
Om Birger känner sig okomfortabel med Eriks shorts, kalsonger, strumpor eller hans t-shirt så är det Birger som äger problemet och får således göra något åt sitt problem.

Själv blir jag mäkta irriterad när folk parkerar deras gamla Mazda 323 utanför kontoret. Vad ska folk tänka om oss övriga som jobbar där?

Du verkar väldigt brydd över hur folk går klädda och det verkar skapa irritationsmoment för din del.
Är känslan att statusen på ditt jobb försvinner om folk inte kör dresscode och fin klocka?
Vad för slags skor bör tillåtas? Birkestoch, Hoka, Asics eller bara dress-korrekta skor?

På mitt jobb så ser jag alla möjliga klockor, reflekterar lite över valet och ser att folk har andra prioriteringar.
Det samma gäller klädsel på jobbet.
Känner sig Erik komfortabel med ett par shorts så får han gärna bära shorts.
Om Birger känner sig okomfortabel med Eriks shorts, kalsonger, strumpor eller hans t-shirt så är det Birger som äger problemet och får således göra något åt sitt problem.

Själv blir jag mäkta irriterad när folk parkerar deras gamla Mazda 323 utanför kontoret. Vad ska folk tänka om oss övriga som jobbar där?
...inte mig du citerar men är ganska säker på att det inte är så seriöst menat.
Jag kan gå vartsomhelst i sombrero, lösnäsa och speedos (dock inte smartklocka), ville bara nämna det i förbifarten.

...inte mig du citerar men är ganska säker på att det inte är så seriöst menat.
Jag kan gå vartsomhelst i sombrero, lösnäsa och speedos (dock inte smartklocka), ville bara nämna det i förbifarten.
Jag skulle nog kunna bära en smartklocka som ”verktyg” men annars inte.
Om folk sedan bär smartklockor är inget jag förfasas över mer än att jag själv aldrig skulle ha valt det. Jag väljer dessutom själv att inte gå i shorts på jobbet oavsett hur varmt det är.
Om folk vill bära både smartklocka och shorts stör mig inte det minsta. Bara för att det inte passar mig så behöver det inte vara opassandes.

Jag skulle nog kunna bära en smartklocka som ”verktyg” men annars inte.
Om folk sedan bär smartklockor är inget jag förfasas över mer än att jag själv aldrig skulle ha valt det. Jag väljer dessutom själv att inte gå i shorts på jobbet oavsett hur varmt det är.
Om folk vill bära både smartklocka och shorts stör mig inte det minsta. Bara för att det inte passar mig så behöver det inte vara opassandes.
Håller egentligen med dig till fullo...bryr mig helt enkelt inte om vad andra väljer att ha för kläder/prylar så länge den människan tycker det är snyggt/praktiskt 🤙🏼

Den ende chef jag nagonsin haft bade respekt och hundraprocentig lojalitet med var min forsta.
En man som nar jag som osaker nittonaring fragade om det fanns mojlighet att fa jobb svarade "Sjalvklart". Sedan skakade vi hand och sa var jag anstalld.
Fick nyckel till kladskap,arbetsklader,visad runt,presenterad for de arbetskamrater jag skulle jobba narmast med och sedan bjuden pa lunch.

En person jag fortfarande sadar 30ar senare har enbart trevliga minnen av och saknar.
En forebild for hur en chef/arbetsledare skall vara,och som genom att vara ett exempel for oss andra fick utrattat sa mycket mer an om han bara talat om vad vi skulle gora och sedan satt sig pa sitt kontor.

Han bar en tysk kronograf fran WWII dar hans aldre bror tjanstgjort som pilot. Jag kan inte svara pa att det var en sadan har,men tycker nog att den sag valdig lik ut vad jag kan minnas

lange.jpg

”Man bär inte” man ska bla bla. Jag är själv chef över mitt egna företag och har 4 anställda. Jag har kepsen bak och fram, t-shirt shorts rolex/ omega seamaster eller vad som just faller mig in. Många av mina anställda har snöat in på klockor och vill köpa finare klocka efter ett tag (med fina menar jag något roligare än ur och Penn). För att jag introducerat mitt intresse. Jag minns exempelvis en framgångsrike snubbe som berättade för mig att han gick med vanlig t-shirt och shorts och kunde ha klocka för 500k på armen.
Skitsamma vad du bär för kläder för att du ska få ha en viss klocka eller viss livsstil. Trams

Senast ändrad:
Ny chef igen = nytt inlägg i denna tråd.
Han har ingen klocka men är trevlig, klipsk, vältalig, skriver bra med en personlig ton och är välklädd så jag kan verkligen överse med att han inte har en vintage Air-King på handleden.

Betr klädkod som varit på tapeten så kommer man långt och inte sällan ännu längre med ”hel och ren” än specifika krav.

Ny chef igen = nytt inlägg i denna tråd.
Han har ingen klocka men är trevlig, klipsk, vältalig, skriver bra med en personlig ton och är välklädd så jag kan verkligen överse med att han inte har en vintage Air-King på handleden.

Betr klädkod som varit på tapeten så kommer man långt och inte sällan ännu längre med ”hel och ren” än specifika krav.
På mitt jobb så är det inte många chefer som jag har sett någon speciell klocka på.
En kollega har en Sub No-date, men i övrigt så är det ganska skralt även om de flesta håvar in 7siffriga belopp varje år.

Jag gissar att vi är runt 300man på kontoret.
Folk har tydligen olika prioriteringar och så även jag.

AMEN! Shorts på kontoret är ett jäkla otyg

Tillbaka
Topp