Herr Thorell
KS Explorers Club
en trött Apple Watch
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kallas medelålderskris.Apple watch. Tråkigt, men det känns väl ungt och techigt för gubbar.
Inte alla medelålskrisande mellanschefer. Jag är medelålderskrisande mellanchef och idag har jag en Pogue.Kallas medelålderskris.
Kallas medelålderskris.
I det fallet fungerar även Sjöö & Sandström med löst index ...Jag är helt säker.Inte alla medelålskrisande mellanschefer. Jag är medelålderskrisande mellanchef och idag har jag en Pogue.
Jag bara visste att någon skulle ta åt sig och försöka motbevisa mig med sig själv som exempel.Inte alla medelålskrisande mellanschefer. Jag är medelålderskrisande mellanchef och idag har jag en Pogue.
Klockan gemene man vet om är Rolex, folk som inte är intresserade har ingen aning vad Sjöö Sandström eller Oris är för något, och vet definitivt inte prisnivån.Är det "problematiskt" att vara vanlig löneslav och ha "finare" klocka än chefen?
Jag har som fullvuxen blivit fattig student, och dom dyraste klockor jag äger är Sjöö Sandström och Oris, dvs på KS inga märkvärdiga värden. Men i det sammanhanget jag rör mig just nu så lyfts det ett och annat ögonbryn över att man har en "riktig" klocka.
Dvs alltid intressant att olika människor värderar vissa saker annorlunda än andra. En bil kan för många kosta nästan hur mycket som helst per månad i värdeminskning och drift, medans att lägga en peng på en klocka (som kanske inte ens tappar så mycket i värde) ses som onödig lyx. Lite OT men men.
Dom flesta chefer kör ju ngt tråkigt=apple watch liknande. Finns några på kontoret med vintage ur, ngn rolex, bratte etc men då på vanlig nivå. Nomos, sinn, seikos (av presage eller högre) , medvetna val är kul att se!. Skådade ngt som liknade en AP men tveksam om det var äkta får spana vidare på den. Iaf påtalar gärna bra klockval till dom jag ser och får tillfälle till att tala med, uppskattas mkt med dom flesta iaf.Klockan gemene man vet om är Rolex, folk som inte är intresserade har ingen aning vad Sjöö Sandström eller Oris är för något, och vet definitivt inte prisnivån.
Så det ska inte vara några problem.
Har lagt märke till att det varit mer "löneslavar" som bär roliga klockor, jobbar inom tech och på bolagen jag har varit på så har det varit fullt med Garmin och Apple Watch i styrelsen, inte en enda "riktig" klocka.
Håller med om Breitling. Personligen förstår jag inte heller den i Sverige dominanta kopplingen mellan klockintresse och bilintresse. Tror det finns ett samband mellan bilintresse och särskilda klockmärken, t ex Breitling. Men hur som, alla får tycka som de vill.De flesta i min organisation har modeklockor eller Apple watches. Har några andra mellanchefer som har mer "riktiga" klockor men förvånansvärt stor viktning åt Breitling. Förvånansvärt mest för att jag själv inte fångats alls av det märket (än?).
Stötte på en Chopard, en IWC och en Panerai häromdagen och det var uppfriskande att se
Vad är en parfymklocka? Det var ett nytt ord för mig.Min förra chef (kvinna) hade en Datejust. Passade bra med hennes preppy stil.
Nuvarande chef (kvinna) har någon form av parfymklocka.
Vad är en parfymklocka? Det var ett nytt ord för mig.