• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Olipheus

Rolex
2-Faktor
De tycker att de gör dig en tjänst, när de inte tar upp mobilen varje gång!

Jag har själv haft en smartklocka, och faktum är att det är väldigt skönt att kunna "screena" mail och samtal utan att störa möten o.dyl. mer än än klocktitt. Stressen av att ha haft en vibrerande telefon i fickan i en eller två timmar försvinner.

Med det sagt så håller jag med om att det ÄR otrevligt att titta på sin klocka stup i kvarten. Det sänder signaler man inte avser. Jag har kommit på mig själv med att titta på klockan för att jag gillar utseendet på ett nytt armband eller kanske rent av ett nytt köp, och det är inte bättre det
 

idagtisdag

Cartier
Jag har själv haft en smartklocka, och faktum är att det är väldigt skönt att kunna "screena" mail och samtal utan att störa möten o.dyl. mer än än klocktitt. Stressen av att ha haft en vibrerande telefon i fickan i en eller två timmar försvinner.

Med det sagt så håller jag med om att det ÄR otrevligt att titta på sin klocka stup i kvarten. Det sänder signaler man inte avser. Jag har kommit på mig själv med att titta på klockan för att jag gillar utseendet på ett nytt armband eller kanske rent av ett nytt köp, och det är inte bättre det
Vad heter den där klockan där man kan se tiden utan att vrida handen? Vanliga visare plus tidsvisning genom boett mellan bandhornen vid klockan 6.
 

idagtisdag

Cartier
Jag har själv haft en smartklocka, och faktum är att det är väldigt skönt att kunna "screena" mail och samtal utan att störa möten o.dyl. mer än än klocktitt. Stressen av att ha haft en vibrerande telefon i fickan i en eller två timmar försvinner.

Med det sagt så håller jag med om att det ÄR otrevligt att titta på sin klocka stup i kvarten. Det sänder signaler man inte avser. Jag har kommit på mig själv med att titta på klockan för att jag gillar utseendet på ett nytt armband eller kanske rent av ett nytt köp, och det är inte bättre det


ANDERSEN Genève Montre à Tact
http://andersen-geneve.ch/montre-a-tact/
tact_sertie_montage.png
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Mycket jävla smartklockor bland mellancheferna, men i management ser jag lite roligare grejer. VDn har en Portugeiser Chrono i roseguld, en svart Explorer 2, och en röd black bay!
 
Han kör någon tråkig sportklocka med alla dessa fitnessfunktioner.

Men sen så har han extremt fula skor och för långa kostymbyxor så väntar mig inte mer än han :)
 

BluEd

Omega
Nuvarande kör Apple-klockan men förra körde vintage. Olika omega och IWC från 50 och 60 talet. Kul att se.
 

idagtisdag

Cartier

jla

Omega
Gant.. En kollega bär en Seamaster, men resten har parfymklockor. Av de som har klocka överhuvudtaget d.v.s.. Tror inte vi har en enda smartwatch och då är det ändå ett IT-företag.
 
Gant.. En kollega bär en Seamaster, men resten har parfymklockor. Av de som har klocka överhuvudtaget d.v.s.. Tror inte vi har en enda smartwatch och då är det ändå ett IT-företag.

Parfymklockor finns ju in princip i varenda vrå numera :( högst anmärkningsvärt att ni saknar smartklockor, tycker jag ser dem överallt!
 

jmspar123

Cartier
Finns redan en om din framgångsrika firma

https://klocksnack.se/threads/slamsugaren-hade-en-longines


Ojda!
Trampade visst pa en om ta ser jag. Glad att nagon tyckte jag var viktig nog sa man gjorde en tubfilm om mig.
Ar Idagtisdag avundsjuk manne att ingen ville gora film om dig? Du far val noja dig med att sukta efter chefens klocka. Kanske du far pilla lite om du ber riktigt snallt?
Skickar du PM sa kan du fa lite idolbilder av mig att titta pa
 

Pepsi_II

Breitling
Oftast någon modell från IWC (han verkar ha några stycken :)), men det händer att Apple-klockan åker på ibland. Den imponerar inte lika mycket på mig om man säger så... ;)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Fick nyligen ny chef. Förra chefen rockade dagligen en vintage Seamaster 300 på nato. En fröjd för ögat. Nya chefen bär någon konstig fake 116613LB som tydligen heter Kompass. :depressed:
 
Topp