• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har du för fasta utgifter?

Räven

Cartier
image.jpg

Plussar på mitt seriemördarindex genom att använda mig av Excel.
 

joca

Patek
2-Faktor
Lite grovt:
Avgift + garage + parkering: 3800
Ränta: 1600
Amortering: 1400
Försäkringar: 200
CSN: 500
EL: 300
A-Kassa: 300
Internet: 150
Försäkring bil: 500
Försäkring MC: 500
SL: 800
Bensin: 2000
Mat: 4000

Så ca 16 000 men då delas allt förutom CSN/A-Kassa samt BIL/MC med min sambo :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är lite nyfiken, ni som skriver "bil" för under 1000kr/månad, hur går det ihop egentligen? Har inte lyckats hålla någon bil jag har haft rullande för under 5000kr/månad.
För att påfallande många väljer att bortse från en bils absolut största kostnad - värdeminskningen. En helt vanlig V70 kostar lätt 4000:- i månaden bara i värdeminskning.
 

Yo-han

Troll probationary
Skulle inte kunna säga under pistolhot, inte pröjsat en räkning på 18 år. Min fru säger en summa jag ska föra över sen förutsätter jag att alla omkostnader sköts på ett korrekt sätt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Är lite nyfiken, ni som skriver "bil" för under 1000kr/månad, hur går det ihop egentligen? Har inte lyckats hålla någon bil jag har haft rullande för under 5000kr/månad.
Äldre begagnad mindre bil, en svärfar som är mekaniker och inte supermånga mil per vecka, i snitt ett 40-tal, drar ner kostnaderna. Dessutom är vi två som betalar :) Bensinen är det dyraste för oss, tror att vi med allt inräknat ligger på lite över 2000 i månaden. Hade vi kört mindre så hade det varit billigare och vi hade lätt hamnat på totalt sett en bit under tusenlappen om vi knappt använt den.

Själv har jag gjort allt för att minimera fasta kostnader, nu ser det ut som följer:

Hyra: 3631(inklusive garage)
El: 150
Bredband: 125
Telefon: 200
Spotify: 99 (sa precis upp det tack vare denna tråden)
A-kassa: 90
Försäkringar: 250
Hyresgästföreningen: 80(uppsagd)
Summa: 4545
Sen är det ju bilen för runt tusenlappen i månaden.. Så runt 5,5k. Sen är det mat, klockor, nöjen, det springer lätt iväg. Tur att man är ekonom!

Får se hur det ändras nu när vi flyttar till hus, men räknar inte med att det blir billigare. Måste också börja betala tillbaka till CSN.. Ska amortera för fullt så att jag slipper stressa över lån :)
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Fasiken... Gjorde mig en snabb genomgång nu på morgonen:

11000 Till gemensamt, hyra, mat el, tv osv
300 mediciner, vitaminer osv, egen
500 lunch, egen
2846 avb. bil
1200 bränsle bil
700 tull bil
500 service&skatt bil, månads spar
862 försäkring bil
500 kläder, utslaget per månad
500 pensionspar, eget
3000 allmänt sparande, eget
500 sparande barn 1
500 sparande barn 2
300 frisör
998 dagis avgift, barn 1
200 mobil
450 försäkring, barn
300 försäkring egen
100 a kassa
100 spotify
300 fack avgift
150 tandläkare, månads spar
1000 hobby, klockor etc
770 avb. lån
500 blandat småköp

28076... shiiiit... nä måste se över detta för fasiken vad pengar det blev på sista raden
 

Starship

Cartier
Orkar inte gå igenom mina fasta utgifter men de är ganska låga för att bo i hus med familj och ha bil. En gigantisk rörlig utgift är dock resor. Att snåla in på det skulle antagligen leda till en familjekris! Skidåkning, Liseberg, Gröna Lund, Skara sommarland, sol och bad i Medelhavet och liknande går antagligen loss på 100' om året, alltså 8k/månad. Men det är värt varje krona.
 

Roxen

Cartier
Som ungkarl i Sthlm finns inte särskilt många fasta avgifter, det är bra.

Lån/amortering: 7500kr
Avgift: 1100kr
El/bredband: 500kr
Krog/restaurang/mat/vin: 17´000kr
Sparande: ca. 11´000kr

Företaget står för bil, mobil och luncher :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Som ungkarl i Sthlm finns inte särskilt många fasta avgifter, det är bra.

Lån/amortering: 7500kr
Avgift: 1100kr
El/bredband: 500kr
Krog/restaurang/mat/vin: 17´000kr
Sparande: ca. 11´000kr

Företaget står för bil, mobil och luncher :)

Någon tyckte att mina 7lax per månad var mycket för mat! Exkl. restaurang visserligen. Men, hur fan lever du?

EDIT: Jag la ingen smiley efter min fråga, vill förtydliga att min fråga inte var i negativ mening!
 
Topp