Ja, verkligen. Jag är lycklig!Det är oftast de små avgifterna som ger störst glädje, eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, verkligen. Jag är lycklig!Det är oftast de små avgifterna som ger störst glädje, eller?
Speciellt när det går att spara in lite på dem.Det är oftast de små avgifterna som ger störst glädje, eller?
Bor du i ett slott?Jesus, jag vågar knappt skriva här. Känner mig som en gammal gubbe. I princip obefintlig spritnota men däremot x 3 på de flestas boendekostnad.
Nej men i Stockholm...Bor du i ett slott?
Samma kostnad alltsåNej men i Stockholm...
Håller med, typ. Går typ aldrig på krogen längre. Hemmadricka går det väl lite pengar på, men...Jesus, jag vågar knappt skriva här. Känner mig som en gammal gubbe. I princip obefintlig spritnota men däremot x 3 på de flestas boendekostnad.
Bor hos mamma och pappa?Telefon: 700-1000kr
Spotify: 100kr
Bil: 2000kr
Mat: 2000kr
Resten går åt klockor
Sprit och damer: 30 lax
Samt näsgodis.Sprit och damer: 30 lax
Då blir det lätt 30k till;-)Samt näsgodis.
Exakt så är det nog för alla om de räknar noga. Skrämmande mycket staten tar.De största utgifterna är arbetsgivaravgift, skatt och moms.
Än så längeBor hos mamma och pappa?
Exakt så är det nog för alla om de räknar noga. Skrämmande mycket staten tar.
Lägg där till momsen och skatten du betalar när du köper varor och tjänster också.Ja jäklar vilken stor utgift det är. Reflekterade faktiskt över hur stor summa det är i reella tal på senaste lönespecen, och då har jag absolut ingen monsterlön. Hade ändå gått att göra väldigt mycket för dom pengarna. Hoppas dom kommer till användning på annat håll, även om man ibland blir lite tveksam
SverigeLägg där till momsen och skatten du betalar när du köper varor och tjänster också.
Läste på Swedbanks hemsida att en person med 25000 i lön (brutto) betalar totalt cirka 17500kr i skatt per månad.
Glömde några saker...Hyra: 3000kr
Lunch: 2000kr
SL-kort: 390kr (fuskar och kör reducerat)
Flyg: 3500kr
Skor: 1500kr
Kläder: 2000kr
Onyttigt: 1000kr
Cykelrelaterat: 1500kr
Alkohol: 5000kr
Hyra 2100:-
Hemförsäkring 125:-
Bredband 75:-
Typ så.