• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era barn för klockor?

G-Shock är så stora på en 7-åring. Klädsamt som en fotboja.
GUL är inte så dumma. Lagom storlek, lätta att läsa, stryktåliga, 100m tål att bada med, silikonarmband. Pris så lågt att det inte är lönt att bli arg när de slarvar bort dem.
1615616046895.jpeg

Finns Baby-G som dom små liven kan använda. Har ställt in alarmen på grabbens klocka så att klockan säger till honom när han ska vakna, gå till skolan osv 😁

GUL är inte så dumma. Lagom storlek, lätta att läsa, stryktåliga, 100m tål att bada med, silikonarmband. Pris så lågt att det inte är lönt att bli arg när de slarvar bort dem.
1615616046895.jpeg
Han är ju stor som en 10-åring med handleder större än flera japaner. 😄
Klart de ändå blir lite stora men så länge han gillar G-Shocks så kommer han få fler G-Shocks.

Inte min 7-åring. Ingen IPad innan kl 07, blir hämtad en viss tid, bestämmer träff med någon en viss tid osv. Då är det bra att ha en klocka.
Det är olika såklart och alltid bra med en klocka. mina barn har ogillat känslan att bära något på armen, jag har provat med olika band och länkar men det verkar svårt att tvinga fram. Grabben är 15 nu så han har börjat använda klocka men aldrig när han var yngre.

BB36CF06-E437-4A3F-942A-2B77F57304F0.jpeg
323185F7-0BA0-4CB9-90E5-98AF92350F39.jpeg

@Burnman Jag köpte även dessa. En till oss var. Men de har i princip aldrig använts så de ska avyttras. Dock coola och analoga.
Ja dem där var coola. Skulle säkert uppskattas här hemma också då super mario är poppis. Sen får de givetvis inte vara för dyra då, som du förmodligen känner till väl med tanke på din situation, det kan gå ganska våldsamt till i en 7-årings vardag. Nackdelen där är väl bara stavindex istället för arabiska?! Tänker pedagogiskt och hur man lättast lär sig klockan. Iofs kan grabben hjälpligt nu, frågan är bara hur mycket han drar nytta av de arabiska siffrorna idag eller om han ”memorerat” positionerna av index? Får ta ett lite prov med hjälp av min 58:a och stämma av lite hur väl han vet positionerna av diverse timmar

Ska den överleva mer än en månad på en tonårspojkshandled måste det nästan vara en G-shock.
Min son är 16 nu och har avverkat bl.a en enklare Seiko kronograf, en Vostok dykare och nästan tagit livet av min SKX007 innan jag räddade den. Nu har han en Gant till fint och en G-shock DW-5600E till resten.
20210313_094619.jpg

Senast ändrad:
Ska den överleva mer än en månad på en tonårspojkshandled måste det nästan vara en G-shock.
Min son är 16 nu och har avverkat bl.a en enklare Seiko kronograf, en Vostok dykare och nästan tagit livet av min SKX007 innan jag räddade den. Nu har han en Gant till fint och en G-shock DW-5600E till resten.
20210313_094619.jpg

Haha ja det lutar åt en G-shock

Min son fyller 14 och tänkte köpa en klocka till honom men behöver lite inspiration och tips! Vad har era barn för klockor?
Min son fick en certina ds 100 tror jag den heter vintage dykarur supersnygg. Min dotter önskade sig en liknande så det blev en yema navygraph tror jag den heter 39 mm vintage dykarur. Bägge automatiska super snygga

1615616046895.jpeg

GUL skulle ju kunna vara nåt! Väcker ju verkligen barndomsminnen, med dom klassiska kardborreremmarna :)
Var köper man Gul idag till sjyssta priser?

GUL skulle ju kunna vara nåt! Väcker ju verkligen barndomsminnen, med dom klassiska kardborreremmarna :)
Var köper man Gul idag till sjyssta priser?
Jag köpte i vallentuna centrum 😆 kompletterade kardborret med ett silikonband. Det blir liksom lagom stort och inte en boja de helst vill slippa.
slitstarkt och vattentätt.

Bilagor

• 194EAD77-F409-4CA0-8AA7-4995D3839890.jpeg
    194EAD77-F409-4CA0-8AA7-4995D3839890.jpeg
    118.3 KB · Visningar: 85
Senast ändrad:
Jag beställde precis en SEIKO 5 MILITARY SNK809K1 till min son på 11 år. Tror det var ett misstag då jag ville ha en med safirglas men vi får se. Gick på 1100:- totalt inkl. frakt så det är inte hela världen om den inte håller för alltid.

13957245-1.1024.jpg

Jag behöver tips på en klocka till min 3-åring. Efter att ha sett pappas skinande handled i åratal så tjatar han dagligen så jag tänker varför inte? Klockan måste vara liten, vatten och stöttålig då ja...han är 3...och en liten marodör!

Tillbaka
Topp