• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era barn för klockor?

Min son på 7år har en smart klocka så har jag ställt in så den ser ut som en vanlig klocka på skärmen , smidigaste så man även kan se var han är om han är ute o cyklar ell behöver ringa med

Hej allihopa! Vad har era barn på armen?

Sonen har nu börjat första klass och håller på att lära sig klockan, är det någon som har tips på schyssta klockor i barnstorlek?

Finns ju massa Noname ute i handeln men skulle ju va kul om man hitta något från en "Riktig" tillverkare, typ Citizen Seiko casio eller liknande.
Som redan påtalat är en bra förstaklocka gul med arabiska siffror. Det körde min grabb med först. Numer (10 år och går i 4:an) har han tagit över min aqualand för att se samband mellan analog och digitaltid

Dom minns man ju! Trodde inte varumärket fanns kvar! Får ta en kik.
Köpte en sån till barnbarnet i mars. Sitter på nästan för jämnan. Wristshot med morfar är ett måste.
Annars är även Triwas klockor av återvunnen havsplast bra alternativ, om man kan hitta dem nu när de gått i konken.
1000006931.jpg

Hej allihopa! Vad har era barn på armen?

Sonen har nu börjat första klass och håller på att lära sig klockan, är det någon som har tips på schyssta klockor i barnstorlek?

Finns ju massa Noname ute i handeln men skulle ju va kul om man hitta något från en "Riktig" tillverkare, typ Citizen Seiko casio eller liknande.
Som många andra redan rekommenderat så är Gul ett bra alternativ.

Gav dottern en Gul och 10åriga systerdottern en Casioak i julklapp. Casion lite för stor, men används flitigt. med Casion hade jag samma tanke som @Burnman, att hon skulle se kopplingen mellan analog och digitaltid.

Dottern älskar sin Gul och varvar den med sin Flik Flak.

IMG_0290.jpeg

Som många andra redan rekommenderat så är Gul ett bra alternativ.

Gav dottern en Gul och 10åriga systerdottern en Casioak i julklapp. Casion lite för stor, men används flitigt. med Casion hade jag samma tanke som @Burnman, att hon skulle se kopplingen mellan analog och digitaltid.

Dottern älskar sin Gul och varvar den med sin Flik Flak.

IMG_0290.jpeg
Digital tid tror jag är lite tidigt att introducera, men GUL låter som ett bra förslag.

Tillbaka
Topp