• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era barn för klockor?

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag behöver tips på en klocka till min 3-åring. Efter att ha sett pappas skinande handled i åratal så tjatar han dagligen så jag tänker varför inte? Klockan måste vara liten, vatten och stöttålig då ja...han är 3...och en liten marodör!
Hur stöttålig den är låter jag vara osagt. Men bra första klocka imho med siffror vid varje timme osv. Finns alla möjliga färger och figurer från bamse.
E3C9F457-4E1D-49E2-9376-A60165B3DF6C.jpeg

bör inte behöva förtydliga vilken som är grabbens
 

Salesmayne

Panerai
Hur stöttålig den är låter jag vara osagt. Men bra första klocka imho med siffror vid varje timme osv. Finns alla möjliga färger och figurer från bamse.
E3C9F457-4E1D-49E2-9376-A60165B3DF6C.jpeg

bör inte behöva förtydliga vilken som är grabbens

Ja vi kollade faktiskt in dessa gul o blå på stjärnurmakarna här i staden. Får kanske bli en sådan. Såvida någon av er inte vill avyttra sin?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ja vi kollade faktiskt in dessa gul o blå på stjärnurmakarna här i staden. Får kanske bli en sådan. Såvida någon av er inte vill avyttra sin?
Denna är inte till salu. Grabben har en lillasyster som inte kan vänta på att få ta över den här efter brorsan 😊

Ni vet ju inte jag vart du bor eller hur bråttom du har. Men en kul grej kan vara att ta med barnet till Kolmården och i bamses värld finns lite olika typer av affärer. Och i leksaksbutiken där säljs dessa. Varje gång jag varit där har de haft alla modeller inne.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Denna är inte till salu. Grabben har en lillasyster som inte kan vänta på att få ta över den här efter brorsan 😊

Ni vet ju inte jag vart du bor eller hur bråttom du har. Men en kul grej kan vara att ta med barnet till Kolmården och i bamses värld finns lite olika typer av affärer. Och i leksaksbutiken där säljs dessa. Varje gång jag varit där har de haft alla modeller inne.
Skalman finns alltså 👍🏻👍🏻👍🏻
 

Salesmayne

Panerai
Denna är inte till salu. Grabben har en lillasyster som inte kan vänta på att få ta över den här efter brorsan 😊

Ni vet ju inte jag vart du bor eller hur bråttom du har. Men en kul grej kan vara att ta med barnet till Kolmården och i bamses värld finns lite olika typer av affärer. Och i leksaksbutiken där säljs dessa. Varje gång jag varit där har de haft alla modeller inne.

Fair enough!

Vi bor i Skåne f ö. Så det får nog bli att stödja den lokala handlaren. Tack för svar herrar

Ps. Det blir garanterat en Bamse 💪
 

mgm3

Omega
Paneristi
Jag beställde förresten en Sparrow Watch till min yngsta son. 33mm, quartz och safirglas för $99 AUD känns otroligt rimligt. Återkommer med hur den ser ut när den landar.
 
Någon som har erfarenhet av Junio T6? Tänkte köpa en till vår 5 åring, som är ute och leker väldigt fritt. Hon och kompisarna springar mellan husen, leker i vår lilla skog i området osv. Men hänt mer än en gång att vi fått leta efter henne bland trädgårdarna och husen :) .
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Bilder tack!
Jag beställde förresten en Sparrow Watch till min yngsta son. 33mm, quartz och safirglas för $99 AUD känns otroligt rimligt. Återkommer med hur den ser ut när den landar.

Någon som har erfarenhet av Junio T6? Tänkte köpa en till vår 5 åring, som är ute och leker väldigt fritt. Hon och kompisarna springar mellan husen, leker i vår lilla skog i området osv. Men hänt mer än en gång att vi fått leta efter henne bland trädgårdarna och husen .
 

Gelmax

Cartier
Dessa ligger i vapenskåpet och väntar på att barnen skall uppnå lämplig ålder att få dem... vet inte om de blir bra till 18-, 20- eller 25-årspresenter... Vilka problem man har 😬
66C7441F-48A1-47EC-B654-6959147F5024.jpeg
 

mgm3

Omega
Paneristi
Så! Nu har äntligen sista klockan anlänt. Tog 1,5 månad från Australien hit. Ser riktigt välgjord och fin ut. Barnet är 8 år och klockan kommer från Sparrow Watches.

 

Bilagor

  • IMG_1322.jpeg
    IMG_1322.jpeg
    685.7 KB · Visningar: 15
  • IMG_1324.jpeg
    IMG_1324.jpeg
    610.7 KB · Visningar: 12
  • IMG_1325.jpeg
    IMG_1325.jpeg
    561.5 KB · Visningar: 11
  • IMG_1326.jpeg
    IMG_1326.jpeg
    500.3 KB · Visningar: 10

matalm

Cartier
Så! Nu har äntligen sista klockan anlänt. Tog 1,5 månad från Australien hit. Ser riktigt välgjord och fin ut. Barnet är 8 år och klockan kommer från Sparrow Watches.

Fin! Är ni nöjda så här med lite tid passerad? Funderar på klocka till min 6årings kommande födelsedag.
 

mgm3

Omega
Paneristi
Fin! Är ni nöjda så här med lite tid passerad? Funderar på klocka till min 6årings kommande födelsedag.
Tjena!

Ledsen för sent svar. Har varit lite frånvarande här. Nej inte nöjda ärligt talat.

Timvisaren trillade av för några månader sedan. Så den höll inte speciellt bra. Däremot ska Sparrow tydligen skicka en ny klocka men jag vet inte om det kommer hända eller inte.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Gav bort mina kvartsare i julklapp till mina tre vuxna söner. Två The Citizen HAQ och en solar Seiko dykare. Den sistnämnda kompenserad med annat. Bästa julafton jag haft.
Edit. Inser att tråden kanske mest handlar om mindre barn men ni som har mindre barn ska veta att dom alltid kommer vara era barn och att dom för alltid blir behandlade därefter.🥸
C4FD1A23-D74A-4D3A-9B0E-C2AA0C6C5EFD.jpeg
 
Senast ändrad:

haavjuss

Omega
Fan vet om jag egentligen ska bidra till den här tråden. Min son blir 6 månader på tisdag. Jobbade ganska länge på att få honom så när beskedet kom att han var på g blev jag så glad att jag köpte en tudor royal. Tanken är att jag ska bära den tills han uppnår en lämplig ålder för att ta över den, battlescars och allt. Så han har ju egentligen ingenting men han kommer få. Sen om det blir till 18-årsdagen, studenten eller examen får väl tiden (och beteendet) utvisa. Han gillar att tugga på den iaf.
 

Bilagor

  • D0B5EA79-F674-4B71-9398-2EADBE8C8048.jpeg
    D0B5EA79-F674-4B71-9398-2EADBE8C8048.jpeg
    648 KB · Visningar: 11

Dr. D

Patek
2-Faktor
Höjer ett varningens finger för de där små...
När min son var fem frågade han om inte han kunde få min klocka när han fyllde 18?
- javisst sa jag efter några glas rött.
Köpte den ny 1987, fick rabatt på Nymans ! Lite andra tider...🥴
Positivt dock att den stannar i familjen.
4CC58372-19EB-4642-87C1-B5999D8A6FD4.jpeg
 
Senast ändrad:

sme82

Omega
Sonen har en Casio F-91W i ett randigt nato. Han fick den när han fyllde 7. Han använde den ett par dagar men tröttnade när det inte var något kul att trycka på knapparna längre.

Den gjorde därefter en återkomst i 10-års åldern och är numera på dygnet runt. Framför allt uppskattar han att man lysa upp displayen på natten.

Den har varit med om mycket och håller än! Den blir bara snyggare och snyggare för varje dag.

91w.jpg
 
Senast ändrad:

Zerboni

Omega
Hej! Sonen som fyller 5 är väldigt intresserad av klockor och tid och ett eget armbandsur känns som en bra present. Vad har era barn haft som startklocka? Dela gärna med er av era bästa tips 😊
 

Zerboni

Omega
Höjer ett varningens finger för de där små...
När min son var fem frågade han om inte han kunde få min klocka när han fyllde 18?
- javisst sa jag efter några glas rött.
Köpte den ny 1987, fick rabatt på Nymans ! Lite andra tider...🥴
Positivt dock att den stannar i familjen.
4CC58372-19EB-4642-87C1-B5999D8A6FD4.jpeg
Sen brukar de små ha ett otroligt bra minne också 😊
 
Topp