• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Tjena tjena!
Jag är kvinna och ny här på forumet. Jag har ett stort intresse för klockor, men jag tycker att utbudet för damklockor hos lyxmärkena är ganska uselt rent utsagt. Därför känner jag att jag skulle behöva lite bra idéer på klockor från er klockentusiaster. Vad har era flickvänner för klockor? Vad tycker ni är snyggt på en damhandled? :)
Cartier och Chopard

74D6F535-11E1-446A-A54D-908631D2CC2E.jpeg

Omega De ville

Tjena tjena!
Jag är kvinna och ny här på forumet. Jag har ett stort intresse för klockor, men jag tycker att utbudet för damklockor hos lyxmärkena är ganska uselt rent utsagt. Därför känner jag att jag skulle behöva lite bra idéer på klockor från er klockentusiaster. Vad har era flickvänner för klockor? Vad tycker ni är snyggt på en damhandled? :)
När du säger "Lyxmärken", vad menar du då? Är det allt som inte är modeklockor eller är det just dyra klockor? Jag skulle säga att Longines, Citizen och Cartier har ett bra utbud till damer. Sen har väl de allra flesta märken några damklockor, men damer brukar tycka de är för dyra...

När du säger "Lyxmärken", vad menar du då? Är det allt som inte är modeklockor eller är det just dyra klockor? Jag skulle säga att Longines, Citizen och Cartier har ett bra utbud till damer. Sen har väl de allra flesta märken några damklockor, men damer brukar tycka de är för dyra...

Jag tänkte främst på klockor i det något dyrare slaget. Som du säger så har de flesta märken dammodeller, men jag upplever utbudet som snålt jämfört med herrutbudet hos de flesta varumärkena. Lite tråkigt, men förstår också att intresset inte är lika stort heller så det har väl en naturlig förklaring. Ser främst tjejer med billigare modeklockor. Håller med om att logines och cartier har några riktigt fina dammodeller :)

Jag tänkte främst på klockor i det något dyrare slaget. Som du säger så har de flesta märken dammodeller, men jag upplever utbudet som snålt jämfört med herrutbudet hos de flesta varumärkena. Lite tråkigt, men förstår också att intresset inte är lika stort heller så det har väl en naturlig förklaring. Ser främst tjejer med billigare modeklockor. Håller med om att logines och cartier har några riktigt fina dammodeller :)
Grand seiko har några fina modeller för damer :)

Min sambo prövade denna. 34 mm Rolex Date på oyster. Hon gillade den väldigt mycket, prövade den tidigare med och ja den är bra! Hon har sedan tidigare bla en 34 mm Rolex date på jubileumslänk guld /stål.
Min sambo tycker att 36 blir lite stort. 31 känns lite liten. Framförallt så blir proportionerna lite off då den Har samma höjd, mer eller mindre.
E560D183-F831-429A-850E-47E2DD87D0F4.jpeg
18AA6C8A-9AD2-4BBA-A75B-907C2DFC4762.jpeg

Min sambo prövade denna. 34 mm Rolex Date på oyster. Hon gillade den väldigt mycket, prövade den tidigare med och ja den är bra! Hon har sedan tidigare bla en 34 mm Rolex date på jubileumslänk guld /stål.
Min sambo tycker att 36 blir lite stort. 31 känns lite liten. Framförallt så blir proportionerna lite off då den Har samma höjd, mer eller mindre.
E560D183-F831-429A-850E-47E2DD87D0F4.jpeg
18AA6C8A-9AD2-4BBA-A75B-907C2DFC4762.jpeg

Den där är riktigt bra! :)
Gillar vartannat index med arabiska och med stenar.

Den där är riktigt bra! :)
Gillar vartannat index med arabiska och med stenar.
Håller med :)
Den ger även ett lite sportigare utseende.
Men de nya 36:eek:rna som släpptes nu i våras har ett lite mindre Case så de sitter bättre på lite nättare damer än de tidigare. Missade att ta kort på det dock.
Här en bild på den nu några månader äldre 36 mm i jämförelse med 34. 36 = datejust 34= date
36 till vänster 34 till höger (36 höger hand, 34 vänsterhand)
340FD0EC-036E-4DFA-9AF0-5A1D90327735.jpeg
0097E4C6-67BA-4E67-983A-A41290E8C734.jpeg
A7E51744-3816-4DFB-BCCF-F8EE381173E2.jpeg

Jag hade en datejust 116200 som jag tyckte passade min tjej väldigt bra. Tyvärr vägrar hon Rolex, och allt dyrt egentligen.. trist.

Tillbaka
Topp