Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!! Elegant.
Måste vara safirglaset som kostarEn sån här har min fru (på min arm) Går bara inte att få henne intresserad av klockor. Som vanligt kör hon till batteriet rasar och köper nåt annat hiskeligt. Det skumma är att dessa trendhistorier inte är speciellt billiga heller
När hon har en kan du sedan unna dig en klocka i vilken prisklass som helst, då förstår honHaha, tror nog jag vill ha en själv först...
Ahh. Jag gillar hur du tänker.När hon har en kan du sedan unna dig en klocka i vilken prisklass som helst, då förstår hon
En sån här har min fru (på min arm) Går bara inte att få henne intresserad av klockor. Som vanligt kör hon till batteriet rasar och köper nåt annat hiskeligt. Det skumma är att dessa trendhistorier inte är speciellt billiga heller
Jag tänker inte hälsa henne det (men jag håller med förstås)Jag är ledsen över att säga det men den klockan platsar faktiskt i den-fulaste-klockan-ni-vet-tråden.
Dessa typer av länkintegrerade klockorna är alltid bra vassa! Vore helt förvånad om det förr eller senare blir en trend inom herrurens värld, särskilt för dem som vill visa upp så mycket ädelmetall och stenar som möjligt.Hustrun är lika förtjust i klockor som jag. Hittills har det blivit en Breguet damkronograf, en JLC duetto i guld, 2 Rolex 26 mm datejust i stål o helguld samt en vintage PP i helguld som jag tror är ganska unik.
Den här är från tidigt sextiotal. Misstänker att bara klockan gjordes av PP och sedan integrerades i länken av nån guldsmedDessa typer av länkintegrerade klockorna är alltid bra vassa! Vore helt förvånad om det förr eller senare blir en trend inom herrurens värld, särskilt för dem som vill visa upp så mycket ädelmetall och stenar som möjligt.
Snyggt!Äntligen har hon uppgraderat och nästan blivit OWGirl på köpet...
Äntligen har hon uppgraderat och nästan blivit OWGirl på köpet...
36Riktigt fin, vilken storlek?
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.
Tack! Mycket snygg, hade missat den. Jag gillar Longines men gillar inte riktigt de stora siffrorna som de har på rätt många av sina klockor, den här har ju dock inte det. Verkar ligga strax under 10' så det är ju samma pris som man får betala för en Seamaster quartz från 2000.Gamla förtjänst klockor brukar inte uppskattas av de som inte är så intresserade
Jag skulle satsa på något nytt, men ändå från en bra tillverkare.
Här är ett tips om du kan tänka dig att slänga in en tusenlapp till:
https://www.longines.com/watches/conquest/l3-377-4-87-6
- Bra storlek
- Safirglas
- Mother of pearl tavla
- Quartz så hon slipper ställa tiden hela tiden
- Diamanter!
- Vattentät till 30 bar (badet, duschen eller disken = inga problem)