• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

v0n

Patek
2-Faktor
En sån här har min fru (på min arm) :arghh: Går bara inte att få henne intresserad av klockor. Som vanligt kör hon till batteriet rasar och köper nåt annat hiskeligt. Det skumma är att dessa trendhistorier inte är speciellt billiga heller
9NOvE5b.jpg
 

HugoSandberg

Breitling
0DB00413-036A-42CB-B06E-DEDF2FADA890.jpeg
Hustrun är lika förtjust i klockor som jag. Hittills har det blivit en Breguet damkronograf, en JLC duetto i guld, 2 Rolex 26 mm datejust i stål o helguld samt en vintage PP i helguld som jag tror är ganska unik.
Dessa typer av länkintegrerade klockorna är alltid bra vassa! Vore helt förvånad om det förr eller senare blir en trend inom herrurens värld, särskilt för dem som vill visa upp så mycket ädelmetall och stenar som möjligt.
 

Dustulator

Omega
2-Faktor
Hennes primära klocka är en Regal-Kronograf (utan några funktioner, endast kosmetiskt) som hon är för lat för att byta batteri i. Har lånat ut min gamla hederliga Casio A168 till henne sålänge och om jag ska vara ärlig får hon gärna lägga den där Regalen bakom sig och fortsätta låna av mig.
 
  • Like
Reactions: Man

Arcticreef

Panerai
Dessa typer av länkintegrerade klockorna är alltid bra vassa! Vore helt förvånad om det förr eller senare blir en trend inom herrurens värld, särskilt för dem som vill visa upp så mycket ädelmetall och stenar som möjligt.
Den här är från tidigt sextiotal. Misstänker att bara klockan gjordes av PP och sedan integrerades i länken av nån guldsmed
 

Mässing

Omega
Klockan hon använder mest just nu.
 

Bilagor

  • 25A8DFFB-84E4-4F8C-81BF-74B60B02E8DE.jpeg
    25A8DFFB-84E4-4F8C-81BF-74B60B02E8DE.jpeg
    165.7 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Makkaboo

Omega
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.
 

JB_XII

Rolex
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.

Gamla förtjänst klockor brukar inte uppskattas av de som inte är så intresserade :)
Jag skulle satsa på något nytt, men ändå från en bra tillverkare.
Här är ett tips om du kan tänka dig att slänga in en tusenlapp till:

https://www.longines.com/watches/conquest/l3-377-4-87-6

- Bra storlek
- Safirglas
- Mother of pearl tavla
- Quartz så hon slipper ställa tiden hela tiden
- Diamanter!
- Vattentät till 30 bar (badet, duschen eller disken = inga problem)
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.

Jag köpte en Omega constellation Quartz till frugan som blev mycket uppskattad.

Kaplans har en 25,5 mm till salu med svart tavla. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3630/vara/1575749
upload_2019-10-12_12-29-34.jpeg

/ P
 

Makkaboo

Omega
Gamla förtjänst klockor brukar inte uppskattas av de som inte är så intresserade :)
Jag skulle satsa på något nytt, men ändå från en bra tillverkare.
Här är ett tips om du kan tänka dig att slänga in en tusenlapp till:

https://www.longines.com/watches/conquest/l3-377-4-87-6

- Bra storlek
- Safirglas
- Mother of pearl tavla
- Quartz så hon slipper ställa tiden hela tiden
- Diamanter!
- Vattentät till 30 bar (badet, duschen eller disken = inga problem)
Tack! Mycket snygg, hade missat den. Jag gillar Longines men gillar inte riktigt de stora siffrorna som de har på rätt många av sina klockor, den här har ju dock inte det. Verkar ligga strax under 10' så det är ju samma pris som man får betala för en Seamaster quartz från 2000.
 

Mässing

Omega
Jag slår ett slag för en Rado Coupole Classic, visserligen säljs den som en herrmodell men mäter 37,7mm och är/upplevs nätt. Har varit med min fru och testat den på henne och den upplevs nätt på hennes nätta handleder.
https://www.rado.com/collections/coupole/coupole-classic/R22860045
Vad gäller tålighet så borde den klara ett liv med barn och klumpighet - har safirglas samt ett verk baserat på ETA2824 som får anses vara någorlunda tåligt (har själv barn, dock bara 2 och en fru som får anses vara åt det klumpiga hållet och hennes klockor med liknande spec klarar sig).
Hoppas detta gav dig lite inspiration! Lycka till i jakten och posta gärna vad det landade i.
 
Senast ändrad:

Mässing

Omega
Känns som en bra tråd att fråga efter presenttips! Tänkte köpa en klocka åt min fru i 40-årspresent. Jag kör själv Speedmaster och en gammal Seamaster, skulle gärna köpa Omega men alla "riktiga klockmärken" är av intresse (dvs inte t.ex Gant men Seiko). Pris runt 10'. Ska gärna vara någorlunda tålig då hon dels är klantig och dels har vi tre ungar 3 5 7. Har bl.a kollat på c:a 15 år gamla Seamaster quartz men tar gärna emot tips av alla slag. Inte sportig, inte tantig, men gärna elegant.
 
Topp