• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja lite svårt att prova liksom när man vill överaska 😃,
Känns som att eftersom hon ej är särskillt klockintresserad (hon har en daniel wellington i en låda). Och hon specifikt sagt "köp ingen klocka till mig".. länge sen jag tror hon kan svänga där om hon får en bra klocka.🤞
Så vill jag träffa rätt, vet att hon inte vill vara för "söt tjejig", så ingen överdrivet tjejig klocka. Kikat på seiko presage, även certina som är ganska alldagliga. Prisklass högst 4k, annars hade en omega constellation vart 👌
Jag tycker det låter som att du och hon ska gå och klockshoppa tillsammans.
 

martaSM30

Guld
2-Faktor
Ja lite svårt att prova liksom när man vill överaska 😃,
Känns som att eftersom hon ej är särskillt klockintresserad (hon har en daniel wellington i en låda). Och hon specifikt sagt "köp ingen klocka till mig".. länge sen jag tror hon kan svänga där om hon får en bra klocka.🤞
Så vill jag träffa rätt, vet att hon inte vill vara för "söt tjejig", så ingen överdrivet tjejig klocka. Kikat på seiko presage, även certina som är ganska alldagliga. Prisklass högst 4k, annars hade en omega constellation vart 👌
Seiko Cocktail är nice!
1A908556-D633-499B-8B9C-4D1161A8D6E2.jpeg

Min är på 34mm men finns även på 40,5mm.
 

Datapata

Basic
2-Faktor
Ja lite svårt att prova liksom när man vill överaska 😃,
Känns som att eftersom hon ej är särskillt klockintresserad (hon har en daniel wellington i en låda). Och hon specifikt sagt "köp ingen klocka till mig".. länge sen jag tror hon kan svänga där om hon får en bra klocka.🤞
Så vill jag träffa rätt, vet att hon inte vill vara för "söt tjejig", så ingen överdrivet tjejig klocka. Kikat på seiko presage, även certina som är ganska alldagliga. Prisklass högst 4k, annars hade en omega constellation vart 👌
Förstår hur du känner. Med risk att vara trist på ett klockforum så underskatta inte "köp ingen klocka" orden ;)
Håller tummarna för att du kan överraska men risken finns att det baktänder, skrivet i all välmening och hoppas du gör en homerun!

Tror på det @mårt skrev, gör en klock/smyckes-shoppingrunda ihop för att sondera terrängen! Fastnar din respektive på någon av klockorna så "Go for gold" till överraskningen.

Jag säger Seiko cocktail också som alternativ

Lycka till!
 

Rooster91

Silver
Förstår hur du känner. Med risk att vara trist på ett klockforum så underskatta inte "köp ingen klocka" orden ;)
Håller tummarna för att du kan överraska men risken finns att det baktänder, skrivet i all välmening och hoppas du gör en homerun!

Tror på det @mårt skrev, gör en klock/smyckes-shoppingrunda ihop för att sondera terrängen! Fastnar din respektive på någon av klockorna så "Go for gold" till överraskningen.

Jag säger Seiko cocktail också som alternativ

Lycka till!
Självklart har man en back up julklapp som hon önskat sig med 😅 ja cocktailen är en bra size, jag funderar även på kanske en svart urtavla typ någon herr dressare. Sneglar på min certina på armen o den hade hon nog kunnat rocka med sina 38mm 😊 många gånger har jag fått något i present som jag tänkt vad ska jag med det här till, bara för att senare i livet verkligen uppskatta presenten.
 

Hugger69

Pandion
2-Faktor
Jag försökte få min fruga att låna en tank av mig idag, svaret var "varför ska jag göra det, jag har ju den här" pekar på sin smartwatch :(
Det är bara långvarigt nötande och så klart att förse henne med klockor i present lite nu och då tills hon lär sig! 🤗😍🤣
Vintage dam-klockor är billigt och roligt att ge bort dessutom! 🙏🏻
Hustrun byter numer klocka nästan varje dag, jepp!!😜
 
Senast ändrad:

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker du ska gå runt i hemmet en hel dag i underkläder och när frun frågar om du inte ska ha byxor så säger du samma sak och pekar på kalsongerna.
Jisses vad jag håller med. Jag jobbade för några år sedan på ett fancy kontor vid Norrmalmstorg i Stockholm där både män och kvinnor var riktigt lyxigt klädda, exempelvis kvinnorna i klänning eller avancerad byxdress... med stora träningsklockor på handlederna. Är det någon statussymbol som jag helt har missat?
 

Hugger69

Pandion
2-Faktor
Jisses vad jag håller med. Jag jobbade för några år sedan på ett fancy kontor vid Norrmalmstorg i Stockholm där både män och kvinnor var riktigt lyxigt klädda, exempelvis kvinnorna i klänning eller avancerad byxdress... med stora träningsklockor på handlederna. Är det någon statussymbol som jag helt har missat?
Överlevnadsprincip, gäller att inte avvika från flocken….😹
 

Klocknovis

Silver
2-Faktor
Jag tycker du ska gå runt i hemmet en hel dag i underkläder och när frun frågar om du inte ska ha byxor så säger du samma sak och pekar på kalsongerna.
Haha, tror inte den funkar tyvärr ;)
Det är bara långvarigt nötande och så klart att förse henne med klockor i present lite nu och då tills hon lär sig! 🤗😍🤣
Vintage dam-klockor är billigt och roligt att ge bort dessutom! 🙏🏻
Hustrun byter numer klocka nästan varje dag, jepp!!😜
Haha du har lyckats märker jag! Jo, jag har fått henne att börja spana på klockor åtminstone, så jag tror vi kanske närmar oss ett köp, jag håller på och spana in en överraskning as we speak som kanske kan få samma effekt som du lyckats uppnå!
 

Hugger69

Pandion
2-Faktor
Haha, tror inte den funkar tyvärr ;)

Haha du har lyckats märker jag! Jo, jag har fått henne att börja spana på klockor åtminstone, så jag tror vi kanske närmar oss ett köp, jag håller på och spana in en överraskning as we speak som kanske kan få samma effekt som du lyckats uppnå!
Det är kärlek! 😍
Viist har jag lyckats till viss del men det går aldrig att tvinga någon...du kommer att fixa detta ovh alla blir glada! 👍
 

Alarik

Guld
2-Faktor
Nu får frugan en fin klocka ett steg upp från hennes daniel wellington. Hoppas hon blir nöjd. Blir svårt att sitta på den i 3 veckor fram till jul 😅 ska skriva ett bra julrim som säljer in den med.
Tack! @Nymans Ur 1851 Västerås

db58861cbe706fca39ae1614a9aa3fde.jpeg

Det täckta könet vet sällan bäst,
hade du fått välja hade du säkert bett om en häst.

Nåväl, det här var ju inget du ville ha
Men lita på mig - detta blir bra.

När vårt äktenskap i fogarna knakar
Minns då att jag för dig ryggen rakar.

En kvinna som du förtjänar massage
Men sånt skiter jag i så här får du en Seiko Presage.
 
Senast ändrad:

Rooster91

Silver
Det täckta könet vet sällan bäst,
hade du fått välja hade du säkert bett om en häst.

Nåväl, det här var ju inget du ville ha
Men lita på mig - detta blir bra.

När vårt äktenskap i fogarna knakar
Minns då att jag att jag för dig ryggen rakar.

En kvinna som du förtjänar massage
Men sånt skiter jag i så här får du en Seiko Presage.
Fantastiskt! Jag kanske lånar fritt här. :)
 
  • Like
Reactions: Man
Topp