• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Calleponken

Basic
2-Faktor
Om
Denna Seamaster har jag, fast på länk. Fanns även mellanmodellen på 36,nånting. Även Brattar.
Kaplans har ju flera dammodeller på denna auktion, kikat på dem? 🙂
Seamastern är riktigt trevlig!
Sant, en begagnad dambratte kanske man kan komma över till hyfsad peng också? Det är grejen lite, något som tål bad och äventyr som inte kostar en förmögenhet ifall något händer med den 😄 Tack för tipset!
 
  • Like
Reactions: Man

David74

Basic
Funderade på att ropa in den här till frun. Men hon tycker den är för liten med sina 25 mm.

medium_item_2786996_0464a670f3.jpg


 

Tokka

Silver
2-Faktor
Ibland får man fundera lite extra på hur ens huvud fungerar. Fastnade för ett damur på en utav kaplans ”lilla klockor”. Ropade hem den och insåg att den inte funkade, men servade den iaf då jag tyckte det skulle vara tråkigt att bara lämna den till sitt öde.

Har nu hämtat ut den och inser att den var betydligt mer sliten än vad jag mindes. Känner också tveksamhet om den går hem hos frun, men kan det finnas något band som räddar denna? Kanske ett roligt cordette band?
IMG_2591.jpeg
 
Den silvriga fick hon när hon tog studenten för hundra år sedan och den turkosa igår som PUSH present efter att hon fött vår dotter.

Gillar verkligen 3-6-9 markörerna samt den rosa lysmassan på den silvriga, sedan tror vi att den turkosa blir en bra sommarklocka.

20230204_074406.jpg
20230203_122805.jpg
Vad är den silvriga tavlan för modell / ref?
 
Senast ändrad:
Sambon har hittills bara burit modeklockor men vill ha något riktigt. Jag lovade att ordna något som en examenspresent men har kört fast lite. Kravet är tvåton eller guld, budget upp till 20k. Var själv inne på en Tudor Princess 25 mm men har svårt att hitta bra exemplar. Vilka damur tycker ni gör sig bäst Two Tone?

Tacksam för lite inspiration!
 

uran

Basic
Jag bokde tid på krons när tjejen fyllde år och så gick vi dit och drack champagne och hon fick en prx35 i guld som hon älskar. Blev jäkligt lyckat hela upplevelsen och nu är hon inne på klockor. Det tråkiga är att hon vill ha en Cartier Tank härnäst så blir ruinerad då.
 

martaSM30

Guld
2-Faktor
Sambon har hittills bara burit modeklockor men vill ha något riktigt. Jag lovade att ordna något som en examenspresent men har kört fast lite. Kravet är tvåton eller guld, budget upp till 20k. Var själv inne på en Tudor Princess 25 mm men har svårt att hitta bra exemplar. Vilka damur tycker ni gör sig bäst Two Tone?

Tacksam för lite inspiration!
En Cartier Santos i mindre variant skulle kunna rymmas inom den budgeten. Den gör sig fint i TT
 

Triumf

Silver
2-Faktor
Kan en Tudor Prince Date rymmas inom budgeten med lite tur? Skulle väl vara om det dök upp på k&s då kanske. (Har egentligen ingen större koll på modellens prisbild)
Vet du vad hon är ute efter? Storlek? Runt/fyrkantigt?…
 
Kan en Tudor Prince Date rymmas inom budgeten med lite tur? Skulle väl vara om det dök upp på k&s då kanske. (Har egentligen ingen större koll på modellens prisbild)
Vet du vad hon är ute efter? Storlek? Runt/fyrkantigt?…
Kan en Tudor Prince Date rymmas inom budgeten med lite tur? Skulle väl vara om det dök upp på k&s då kanske. (Har egentligen ingen större koll på modellens prisbild)
Vet du vad hon är ute efter? Storlek? Runt/fyrkantigt?…
Upp till 30 mm tror jag gör sig bäst och företrädesvis rund boett, även om jag personligen instämmer att Cartier Santos vore väldigt läckert. Hoppas på Tudor Princess men som sagt rätt kämpigt att hitta exemplar där inte länken är allt för skavd och gärna med lite historik.
 
Topp