• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

Vi kör bl.a. Rolex

20170723_135101.jpg

Fan vad det verkar gå åt dasspapper hemma hos er?! Hoppas ni bråkar om större saker. Mitt inlägg var mest på skoj. Referensen var att vi är gifta och har delad ekonomi (alltså är klockorna inte bara mina) Våra diskussioner handlar mer om att ställa kostnaden för en ny klocka mot att renovera på sommarstugan. Helt rimliga avväganden.
I övrigt så tycker jag inte att rota i ens frus lådor bygger tillit så jag håller inte på med det

Aaahh.. en sådan kvinna. Ja men dåså. Är det inte bara att svara med samma mynt och börja inventera hennes smyckeskrin, underklädeslåda, ev "sexleksaker/hjälpmedel". Efter det så är det bara att börja räkna ut hur mkt kvinnan spenderat på smink, hudvård i form av lotions, dag och nattkrämer, antiagemedel, tamponger, bindor, frisörkostnader samt en (troligtvis) betydligt högre konsumtion av toalettpapper än dig som man. under x antal dagar/vecka × veckor/år × år som sambos/gifta.
Det finns säkert mkt jag missat. Men ska man vara på det där viset så bör man räkna med att det kommer tillbaka i form av samma kryddning.:D

Undrar hur kvinnan skulle reagera om man hävdade att det minsann jämnade ut sig med allt extra toapapper som hon nyttjar jämfört med en annan, och börja räkna upp ca antal toalettbesök och fråga "hur många rutor hon använder i snitt per besök"? :rolleyes:

Nej, on topic. Tråkigt om det skulle vara så att hon menade allvar vid en (eventuell) separation/skilsmässa.
Hoppas det bara är något hon vräker ur sig för att vara le för stunden..:mad:

Mvh.

Fan vad det verkar gå åt dasspapper hemma hos er?! Hoppas ni bråkar om större saker. Mitt inlägg var mest på skoj. Referensen var att vi är gifta och har delad ekonomi (alltså är klockorna inte bara mina) Våra diskussioner handlar mer om att ställa kostnaden för en ny klocka mot att renovera på sommarstugan. Helt rimliga avväganden.
I övrigt så tycker jag inte att rota i ens frus lådor bygger tillit så jag håller inte på med det
Hehe, vi bråkar inte alls faktiskt. Har inte ens haft en högljudd diskussion sen vi blev ett par. Och jag håller fullt med dig, att rota i andra människors personliga saker är som att gå i deras handväska/plånbok/telefon eller post.

Jag förstod att det var ett skämt. Jag visade det kanske lite illa med lite få smileys och kunde nog ha uttryckt mig tydligare också.

Jag och min sambo har också delad ekonomi, men mina klockor är mina klockor. Precis som att mina kläder också är mina, även efter en ev separation. Precis som min sambos klockor är hennes och hennes smycken, handväskor, skor/stövlar etc också är hennes, även efter en eventuell separation :)

Att prioritera mellan att köpa en klocka och renovera sommarstugan, ja där får ni juh, precis som vi ta ett beslut som ni tkr passar om ni inte kan göra båda.

Men menar du att om du och din sambo separerar så "ska hon ha" hälften av dina klockor?
På riktigt alltså?

Då skämtade jag lite och menade att om hon hävdar någe sånt så kan juh du kontra med att du inte använder några mensskydd, betydligt mkt mindre toalettpapper och att NI även kanske skulle "inventera" hennes låda med underkläder och smyckeskrin (eller annat totalt, för dig som man ointressant) om hon helt ärligt menar att hon ska ha hälften av dina herrklockor.

Men det var som sagt ett skämt, inte meningen att du skulle behöva försvara att du faktiskt inte rotar bland dinbsambos privata ting, det gör inte jag heller. :)

Min flickvän har sina egna klockor för övrigt. Blå en Oyster Perpetual 31mm och en tag Heuer beater. Plus några andra, en som håller på att säljas och en "pepsi" som förhoppningsvis inte dröjer tills nästa sommar.:)

Mvh

Och mkt stilig klocka! Både på män och kvinnor. Och till ett högst angenämt pris dessutom!

Mvh.
ja.. fick lite rabatt, 10% också!! inte
mkt att tjafsa om men kronkursen va dyr å hade nog kunnat få mer här hemma insthlm... men i totala kr spela de inte så dtor roll för listpriset e ju inte så farligt

ja.. fick lite rabatt, 10% också!! inte
mkt att tjafsa om men kronkursen va dyr å hade nog kunnat få mer här hemma insthlm... men i totala kr spela de inte så dtor roll för listpriset e ju inte så farligt
Kikade på en tank själv på Hvelplunds i Köpenhamn, men det var nog en i nåt finare material, och troligen en louis, för priset låt på 80k danska, drygt..
Men en vanlig kvartsare i medelstorlek hade jag inte nekat till.
Tidlösmoch mkt vacker pjäs!

Mvh.

Ja! När vi träffades rockade hon DW, men det ändrades snabbt :happyhappy:
Även jag "fick" min sambo att göra en del omprioriteringar vad gällde exempelvis kläder, smycken, väl av alkoholhaltig dryck vid tillfälle, boende och inte minst klockor.

När vi träffades så hade hon några st "träningsklockor" och nån ur & Penn historia som mest skräpade..
Idag är det oftast en Oyster Perpetual till vardags och en Tag Heuer Aquaracer som beater.
Hon har några till, lite mindre roliga som sällan används och hon väntar på en vardagsklocka till, samt ska bestämma sig för en dressklocka :)

Mvh
1528696391495381732542.jpg
1528696514914475748118.jpg

Tillbaka
Topp