• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Är blivande optiker i tredje generation, med rötter från då Ur&Optik hängde ihop. Familjeföretaget Contacta eyewear

Jag jobbar i kommunens tjänst som bildlärare. Det låter lite bättre på engelska!

University Diploma in Art Education!:)

Det är förvånande många lärare på forumet? Mina lärarkollegor har oftast en Facit Quartz inköpt på
akademibokhandeln. Trodde jag var själv i hela södra Sverige!?

Jag hoppade faktiskt in som vikare för en mellanstadieklass under en och en halv vecka nu i höstas, får jag också vara lite lärare då? :)
Det var jäkligt kul, men jag skulle aldrig komma på tanken att bli lärare med den lönen!

Drifttekniker inom processindustrin och Styrkeledare inom räddningstjänsten.. Snickrar när det finns tid över, vilket det sällan gör...

Jag har inget yrke, men någon dag ska jag bli advokat. Mitt långsiktiga och enda karriärsmål är att ställa till det så mycket som möjligt för myndighetssverige. Strandskyddsdispenser, bygglovsöverklaganden och skatteplanering. Inga storslagna rättshaverier, bara de där små sakerna som kommer irritera tanterna och fabröderna ute på kommunkontoren.

Jag har inget yrke, men någon dag ska jag bli advokat. Mitt långsiktiga och enda karriärsmål är att ställa till det så mycket som möjligt för myndighetssverige. Strandskyddsdispenser, bygglovsöverklaganden och skatteplanering. Inga storslagna rättshaverier, bara de där små sakerna som kommer irritera tanterna och fabröderna ute på kommunkontoren.

Titta på Suits så länge.

Mitt långsiktiga och enda karriärsmål är att ställa till det så mycket som möjligt för myndighetssverige. Strandskyddsdispenser, bygglovsöverklaganden och skatteplanering. Inga storslagna rättshaverier, bara de där små sakerna som kommer irritera tanterna och fabröderna ute på kommunkontoren.

Glöm inte transportstyrelsen. Jag kan tänka mig att finansiera.

Som hederlig skattebetalare känns din målsättning väldigt subversiv och tilltalar mig inte det minsta.
Hur vore det med en målsättning som är samhället till gagn istället :happyhappy:

/Henrik

OT:
Jag har inget yrke, men någon dag ska jag bli advokat. Mitt långsiktiga och enda karriärsmål är att ställa till det så mycket som möjligt för myndighetssverige. Strandskyddsdispenser, bygglovsöverklaganden och skatteplanering. Inga storslagna rättshaverier, bara de där små sakerna som kommer irritera tanterna och fabröderna ute på kommunkontoren

Jag kan också gå in med en del stålar. Särskilt om du ska processa mot trilskande grannar som jävlas med ens bygglov.

Slut OT.

Pengarna jag eventuellt skulle donera till rättshaveristiska fonden ovan kommer i så fall från korrekturläsning, räddningstjänst eller guldsmedsbutik (min frus, jag "bara" jobbar där). Jag är även gammal MC-mekaniker (italienska sporthojar som inte börjar på D), och gör en del sådana jobb fortfarande.

Tillbaka
Topp