J
Jackson
Guest
Pluggar inom bygg
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför skulle du berätta det för arbetsgivaren? Tror du att det skulle kunna medföra något positivt?Rävsax! Blev precis kontaktad av en rekryterare som vill att jag kommer på intervju på andra sidan stan. Ska man vara ärlig mot chefen att man tar sådana möten eller tiga och skylla på läkartid?
Är hyfsat ny och trivs bra på min nuvarande arbetsplats men gräset kanske är grönare på andra sidan?
Hur hade ni agerat?
Förutom ett bättre samvete? Troligen inte. Ogillar att behöva dra en vals för man ska iväg...Varför skulle du berätta det för arbetsgivaren? Tror du att det skulle kunna medföra något positivt?
"Privat ärende". Sanningsenligt och ungefär så mycket som din arbetsgivare har med din utflykt att göra.Förutom ett bättre samvete? Troligen inte. Ogillar att behöva dra en vals för man ska iväg...
Lyssna på vad de vill och hur de tänker. Alla företag har sin kultur så kolla att du gillar deras kultur.Rävsax! Blev precis kontaktad av en rekryterare som vill att jag kommer på intervju på andra sidan stan. Ska man vara ärlig mot chefen att man tar sådana möten eller tiga och skylla på läkartid?
Är hyfsat ny och trivs bra på min nuvarande arbetsplats men gräset kanske är grönare på andra sidan?
Hur hade ni agerat?
Något åt det hållet blev det. Vi är ett ganska litet, sammansvetsat gäng vilket gör det svårt att inte utveckla."Privat ärende". Sanningsenligt och ungefär så mycket som din arbetsgivare har med din utflykt att göra.
Om du jobbar för någon som prompt vill övervaka dina skäl till att flexa lite så är ju bara det ett gott skäl att byta jobb.![]()
Något åt det hållet blev det. Vi är ett ganska litet, sammansvetsat gäng vilket gör det svårt att inte utveckla.
Nåväl, ska bli spännande att se vart detta leder.
En lyx min nuvarande yrkesroll inte tillåter, tyvärrJobba hemifrån är också en bra ”ursäkt”!
Säg för ffs inte att du ska på intervju. Sjukanmäl dig hellre.Förutom ett bättre samvete? Troligen inte. Ogillar att behöva dra en vals för man ska iväg...
Rävsax! Blev precis kontaktad av en rekryterare som vill att jag kommer på intervju på andra sidan stan. Ska man vara ärlig mot chefen att man tar sådana möten eller tiga och skylla på läkartid?
Hur hade ni agerat?
Rävsax! Blev precis kontaktad av en rekryterare som vill att jag kommer på intervju på andra sidan stan. Ska man vara ärlig mot chefen att man tar sådana möten eller tiga och skylla på läkartid?
Hur hade ni agerat?
Det kräver en bra chef som klarar att ta emot fullständig ärlighet och förstå hur de kan hantera den. Du verkar ha en bra AG.Jag har varit brutalt ärligt för min aktuella arbetsgivare när jag varit sugen på att byta jobb och varför. Det har bara fått nuvarande att se till att jag vill stanna istället. Ärlighet varar längst!
Samma här, har varit på flertalet intervjuer under året och varje gång har jag berättat det för min chef. Inga sura miner eller något negativt från företagets sidaJag har varit brutalt ärligt för min aktuella arbetsgivare när jag varit sugen på att byta jobb och varför. Det har bara fått nuvarande att se till att jag vill stanna istället. Ärlighet varar längst!
Aaah, då skulle jag fakea ett random läkarbesök för typ dåliga knän eller eventuellt en tandläkartid..En lyx min nuvarande yrkesroll inte tillåter, tyvärr![]()
Fungerar det? Är själv jobbsökare och hade känts sjukt konstigt att fråga om jag kan komma på intervju 0645 eller 1730.Be om tid för intervju innan eller efter arbetstid.
Som jag ser det, säg inget om att du ska på intervju, som någon annan sa så finns det inget att vinna av det.Rävsax! Blev precis kontaktad av en rekryterare som vill att jag kommer på intervju på andra sidan stan. Ska man vara ärlig mot chefen att man tar sådana möten eller tiga och skylla på läkartid?
Hur hade ni agerat?
Är ju en viss skillnad när företaget faktiskt kommer till just dig och vill ha dina kunskaper. Än när du söker dig till demFungerar det? Är själv jobbsökare och hade känts sjukt konstigt att fråga om jag kan komma på intervju 0645 eller 1730.
Fungerar det? Är själv jobbsökare och hade känts sjukt konstigt att fråga om jag kan komma på intervju 0645 eller 1730.
Hörde jag photoshopduell?Webbutvecklare på byrå. (photoshop moment?)
Om man så vill. Börja du, jag ska flytta ett helt bohag nästa vecka men flikar in om tid finnes.Hörde jag photoshopduell?