• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Jobbar som UX-designer på en designbyrå i Stockholm sedan 7-8 månader tillbaks. Pysslar mest med att ta fram webbapplikationer. Och ritar, haha.

TAKE THAT, alla lärare som sa att ”man kan inte jobba med att rita” när jag växte upp.
Samma typ av lärare som sa "men du kommer ju inte alltid gå runt och ha en miniräknare i fickan sen" när man ifrågasatte nyttan av matematik.

Har i år jobbat 10 år i Kriminalvården och gjort lite av varje i verket. Fotbojeövervakning, insatsstyrkan, kris-/gisslanförhandling, domstolstransporter, inskrivningar och allmänt säkerhetsarbete.
Jag har egentligen alltid velat jobba med det här och har svårt att tänka mig något annat. Jobbar just nu på en av landets två högst klassade anstalter för kvinnor.

Har ännu inte kommit fram till vilken bästa "beater"-klockan för jobbet är. F-91W är en populär modell bland kollegorna dock, och G-shocker är vanliga såklart.

Bland de intagna damerna är "parfymklockor" vanligast, intagna får inte bära klockor till ett större värde än 1500 spänn.

För ett tag sedan hade vi dock en kvinna som kom på rastgården med en SKX009 som kollegerna missat, på armen. Jag lät henne ha den kvar och berömde hennes smak.

Jobbar som ledningssekreterare vid en statlig myndighet. Jobbat statligt i sex år nu och trivs gått med min arbetsgivare. Arbetade tidigare administrativt inom den kommunala och regionala sektorn.

IT-tekniker-ish. Support, drift, inköp och lite annat för ett kontor med cirka 50 anställda och några hundra andra runt om i landet.

Driver eget bolag tillsammans med en kollega, gemensamt har vi 22 års erfarenhet.... Konsultverksamhet kring hållbarhet, finansiering och restvärden, IT återbruk, dataradering och elektronikåtervinning. Raderar på plats m.m

Vi tecknar restvärden, tar in och raderar IT utr., säljer utrustningen vidare och redovisar transparent till kunden med en hållbarhetsrapport, både ekonomiskt men även med CO2...

Hojta om ni behöver hjälp!
//N

Har i år jobbat 10 år i Kriminalvården och gjort lite av varje i verket. Fotbojeövervakning, insatsstyrkan, kris-/gisslanförhandling, domstolstransporter, inskrivningar och allmänt säkerhetsarbete.
Jag har egentligen alltid velat jobba med det här och har svårt att tänka mig något annat. Jobbar just nu på en av landets två högst klassade anstalter för kvinnor.

Har ännu inte kommit fram till vilken bästa "beater"-klockan för jobbet är. F-91W är en populär modell bland kollegorna dock, och G-shocker är vanliga såklart.

Bland de intagna damerna är "parfymklockor" vanligast, intagna får inte bära klockor till ett större värde än 1500 spänn.

För ett tag sedan hade vi dock en kvinna som kom på rastgården med en SKX009 som kollegerna missat, på armen. Jag lät henne ha den kvar och berömde hennes smak.
Känns som att parfymklockor upp till 1500 spänn inte bara är vanligast innanför stängslet för kvinnor. Är nog samma på utsidan. :)

Partneransvarig på ett svenskt programvarubolag. Meddela mig om ni är intresserade av ärendehantering och contact center i lite större skala 😉 En av få på jobbet som inte har en smart-klocka

har vi någon e-commerce logistiker / e-commerse manager här, eller någon utbildad inom logistik som kan hjälpa mig med lite frågor? :)

+1 till på byggnadsingenjör även om utbildningen kanske inte får kalla sig ingenjör, men har ingenjör i titeln. Förvirrande ja.

Jobbat som Bilförsäljare åt ett stort tyskt märke nu i över ett år. Fråga mig gärna något om ni har funderingar kring yrket (eller går i tankar på att byta bil :D). Absolut roligaste yrket jag jobbat med.

Kundansvar/Affärsutvecklare inom IT med fokus telekom. Är det någon som jobbar på en nordisk telekom/bredband-operatör och kan tänka sig vara ett bollplank skulle det vara väldigt intressant😊

Tillbaka
Topp