• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad köper du från årets släpp

Funderar starkt på en Tudor Black Bay GMT (M79830RB-0001) som sommarklocka...den tilltalade mig väldigt mycket.

Tudor-Black-Bay-GMT-Pepsi-Bezel-79830RB-Baselworld-2018-2.jpg

Har aldrig, aldrig vart en Tudor fan, men vilka fina dinkor i år, både GMT och 58’an, och priset/ verket, typ same same som Rolex , fast delvis bättre och billigare . Men såklart ej Rolex, min issue är no date på 58,an och GMT blir för mkt härma Rolex ?! Tror dags för mig att ändra uppfattning dock,
ej längre B Rolex...

Har ställt frågan om tilldelning till Sverige @Hallis skrev att KM Fältan bara skulle få tre vilket jag tycker låter lite.
Ja det låter ju märkligt? Denna(Certina DS 200 ph) borde man väl kunna beställa på vilken Klockmäster som helst? Är det i Sverige den släpps i november förresten? Jag vill ju helst vara först i Världen med denna så klart :)

Jag har skrivit upp mig för en BB32 som present till hustrun som fyller år i augusti. Väldigt passande att de släppte den just nu, eftersom jag letade efter precis något i den stilen utan att lyckas. Det finns verkligen inget liknande på marknaden.
43336837-511E-48CB-ABFD-ECF5635EE389.png

Från start Pepsin, LLD 36 och BB 58. Pepsin har jag dock tappat intresset för pga. ändlänkarna. Kanske smyger tillbaka ett intresse men då jag hoppat av kön så är den rätt körd :hilarious:

Blir kanske en nuvarande SMP-C också då dem förstörd modellen med den nya IMO.

Senast ändrad:
En pepsi Rolex hade suttit fint men bemödade mig inte ens att ställa mig i kö då jag var iväg och kom hem först dagen efter släppet. Får se hur dyrt det blir på andrahandsmarknaden men det luktar tyvärr Daytona.

Tudors släpp var riktigt bra. BB58 och GMT växer mer och mer, inte alls ett omöjligt köp. Hoppas inte gmt känns som en nästan-klocka men den står på egna ben tycker jag. Mer vintage än bling liksom, särskilt på läder :)

Senast ändrad:
Har inte hört ett dugg från AD där jag ställde mig i kö på den röda seadwellern efter förra Baselmässan. De lär väl höra av sig 2035 eller så.

Inget från Basel även om jag är nyfiken på nya SMP-C och på några GS. Från SIHH så kanske kanske kanske Cartier Drive ultra thin och så är jag nyfiken på nya Santos i mid size. Fast stålarna.....de räcker fan aldrig till :(

Var sugen på en Pepsi men är kluven till jubileé och alldeles för långsam på att slänga mig på telefon till en AD.
Lär väl komma in en på luxury watches så småningom så att man kan se den IRL men priset lär vara rejält premium.

Bra fråga.
Deep Sea
Pelagos
Pelagos med vänsterkrona
SD43
Inte ett ljud angående någon. Känns som de droppar mitt namn och nummer direkt i återvinningen. Tack och lov för K&S här.
Har du bara hört av dig en gång? Tror det är viktigt att hos vissa handlare ligga i lite och visa fortsatt intresse. Annars har glassen rätt

Hur många som står i kö på pepsi kommer att plasta av och faktiskt använda klockan? Få tror jag!
Mm.. Inte minst med tanke på att den är en halvmesyr utifrån vad folk egentligen hade velat ha (även om förvånansvärt få här uttalat det så; är dock tämligen säker på att många håller med). Jubilee utan möjlighet att byta till Oyster.. Ändlänkarna... Sen är Rolex Rolex och masshysterin kör igång ändå..

Senast ändrad:
Ställde mig i kö direkt till nya gmt pepsi. Får väl se hur lång tid det tar att få en... Pratade med Bergströms ur och de sa att de kommer gå efter stamkunderna först. Har ”bara” köpt min batman hos dem så tveksamt hur jag ligger till hos dem. Time will tell

Kan nog bli en BB58 i sommar faktiskt! Tycker den verkar grym med den mindre storleken och med inhouseverk. Verkar bli en riktig höjdare och skulle mycket väl kunna bli en smidig vardagsbeater (något jag inte haft på ett tag, vilket jag verkligen saknar).

Är lite rädd för att den kommer vara för ”varm” i färgerna dock. Den ser rätt höstig ut i färgerna. Men då är jag ju petig...

Tillbaka
Topp