• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad köper du från årets släpp

Mm.. Inte minst med tanke på att den är en halvmesyr utifrån vad folk egentligen hade velat ha (även om förvånansvärt få här uttalat det så). Jubilee utan möjlighet att byta till Oyster.. Ändlänkarna... Sen är Rolex Rolex och masshysterin kör igång ändå..
Exakt! Plus att den är lila och inte blå o_O

Bell & Ross, som jag knappt tittat mot förut, imponerade mest på mig, dels de två vita somriga varianterna på sportflygtemat, den transparenta ice eller så får man gå bakåt för att hitta Fantomenklockan. Kul att upptäcka ett nytt (för mig) märke med skaparkraft, https://www.bellross.com
Bell-Ross-BR-V2-94-Racing-Bird-Chronograph-Watch-02.jpg
Bell-Ross-Vintage-BRV1-BRV2-Racing-Bird-Baselworld-2018.jpg
Bell-Ross-BR-V2-94-Racing-Bird-Chronograph-Watch-04.jpg
bell-ross-br-x1-skeleton-tourbillon-sapphire-0.jpg
bell-ross-br-01-burning-skull-bronze-0.jpg
bell-ross-br-01-burning-skull-bronze-2.jpg

Tror inte det, båda är lila :)
Är också övertygad om att det är samma. Ljus/foto gör att det ser något lila ut. Filter på insta=mer lila, tex. Hittade några bilder på gamla 116719blro, där den också ser rätt lila ut. Så det är skumt att folk uppmärksammar det nu, men inte förr.

Är också övertygad om att det är samma. Ljus/foto gör att det ser något lila ut. Filter på insta=mer lila, tex. Hittade några bilder på gamla 116719blro, där den också ser rätt lila ut. Så det är skumt att folk uppmärksammar det nu, men inte förr.
Det diskuterades då också. En enkel sökning ger tex https://www.rolexforums.com/archive/index.php/t-383927.html

IMHO ofattbart att Rolex kan göra en sådan miss när klockan är så pass dyr. Men de kanske vill göra en Gul tre skilling banco.

Det diskuterades då också. En enkel sökning ger tex https://www.rolexforums.com/archive/index.php/t-383927.html

IMHO ofattbart att Rolex kan göra en sådan miss när klockan är så pass dyr. Men de kanske vill göra en Gul tre skilling banco.
Tänkte mest att jag inte hört det på ks. På rf har jag läst endel diskussioner om det.

FlerFärgade inserts är typ insanely svårt att göra, speciellt när rött är inblandat, så det där kanske är så bra det kan bli med dagens teknik och tankegång? Vet inte, och ska inte försöka skydda dom, jag tycker också det skulle varit blåare (än det ser ut på bild iaf) :D

Döp om den till blåtiran och få sinnesro därefter. :)

Kanske Fanta Grape blir lite mer internationellt gångbart? :)

upload_2018-3-29_12-4-15.png

Tänkte mest att jag inte hört det på ks. På rf har jag läst endel diskussioner om det.

FlerFärgade inserts är typ insanely svårt att göra, speciellt när rött är inblandat, så det där kanske är så bra det kan bli med dagens teknik och tankegång? Vet inte, och ska inte försöka skydda dom, jag tycker också det skulle varit blåare (än det ser ut på bild iaf) :D
Det verkar vara för svårt för Rolex numera iaf, den gamla är IMHO väldigt mkt tjusigare.

Senast ändrad:
Nya BB Gmt tycker jag är en rejäl fullträff! Har redan en Blå BB sedan tidigare och är ordentligt sugen på att utöka samlingen! :)

Att det blir mer uppmärksammat nu lär ha att göra med att den får enormt mer uppmärksamhet än vitguldaren.

Den där är riktigt ball och ett pris som en vanlig knegare kan få ihop pengar till. Skall bli kul å se den i verkligheten och är den lika grym som på bild så kan det nog bli ett köp även här :)
Håller med, den där är något att sukta efter. Den verkar inte gå att få på länk men kanske är strunt samma med tanke på dess boettstrl, skulle nog kännas aningen klumpig

Döskallen var ju sjukt ball men vet inte hur länge man känner så?:)
Inget för en onewatchguy om man är säljare av läkemedel kanske, men så länge man är tatuerare eller i liknande miljöer håller den livet ut. Jag kan till och med se mig själv sitta på ålderdomshemmet med den på armen och skratta galet.

Inget för en onewatchguy om man är säljare av läkemedel kanske, men så länge man är tatuerare eller i liknande miljöer håller den livet ut. Jag kan till och med se mig själv sitta på ålderdomshemmet med den på armen och skratta galet.
Skulle inte röra den med en tång (nål).

Tillbaka
Topp